מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » זיכוי בעבירות תנועה
מגזין תעבורה

זיכוי בעבירות תנועה

עבירות תנועה הן שם כולל לעבירות תנועה רבות, מגוונות ומשתנות בחומרתן על פי תפישת החוק. החוק מחייב אכיפה וסנקציה שננקטת בעקבות כל עבירה, אולם תמיד ניתן למצוא ברירה מסוימת לפעולה שתוביל לזיכוי בעונש, או לפחות להקלה בעונש.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/12/201
  • |
  • 16:50
  • |
  • 1908 צפיות

בעבירות תנועה הדגש בבית המשפט הוא האם נתבצעה העבירה או לא, ואין עוסקים בשאילתת הכוונה, ביצוע הפעולה בשגגה או בחוסר תשומת לב. לעתים – ההודאה של מבצע העבירה טמונה בעדות שמסר בשטח, ולכן חשוב לזכור ולהבין מה קרה בשטח – האם העבירה בכלל בוצעה. כשמדובר על עבירה בה השוטר כותב, הוא רושם את הדברים שנאמרו לתיעוד בדו"ח ולאחר מכן מקריא אותם לנאשם, על מנת שזה יאשר את התוכן שנאמר. מצידו של האזרח, ניתן להקליט את השוטר על מנת לתעד את התנהלות העניינים. 

דיבור באמצעות ראיות
בבית המשפט מדברים בשפת הראיות, המסמכים שנערכו על ידי השוטר בזמן אמת ישמשו במשפט, ואילו על הנהג המוקלט להפריך את הטענות הללו. אחת האפשרויות לעשות כן היא להקליט את השוטר באמצעות טלפון חכם. הראיות מתגבשות כבר בשלב הזה ולאחר מכן קשה יהיה להציג את הראיות של השוטר. 

מה רצוי לעשות בשטח?
בשטח רצוי לדבר בצורה נעימה עם השוטר, וגם בנימוס. תיעוד ואיסוף של ראיות או עדויות הוא קריטי כבר בשלבים המוקדמים – לפני ובמהלך השיחה עם השוטר, וגם לאחריה. לפני שחותמים על מסמכים, יש לוודא שהמילים אכן לא הוצאו מהקשרן, ויש הזדמנות נוספת לבטא ולהוסיף אמרה שתייצג גם היא אתכם בבית המשפט על פי העדות ממרשמו של השוטר. 
עבירת תעבורה- יש מוצא?

פגמים במסירת עדות השוטר
עדות שוטרים יכולה ללקות בחסר, גם אם לא נהגו על פי הנהלים. במקרים כאלו, על אף שבית המשפט יצודד בגרסת השוטר, יתמוך ויגזור דין לטובת הנהג הנתבע, כיון שזה יצליח לטעון ולהראות באמצעות עורך דין תעבורה שמצוי בתחום, כי השוטר לא פעל על פי הנהלים המבוקשים ממנו כמו למשל שמירת קשר עין בינו ובין הנהג עד לתשאולו. 

זיכויו של נאשם מחמת הספק
לו עורך הדין מצליח לסתור את הטיעונים של התביעה, הרי שניתן יהיה לזכות את הנאשם מחמת הספק. גם אם מדובר על תאונת דרכים שבה הנהג הנתבע היה מעורב, או שמדובר על תאונה שהתרחשה לפני מספר שנים, עדיין ניתן לזמן בוחן תנועה ולתת לו לקבוע על פי העובדות מה סביר להניח שקרה בשטח. 


עורכי דין תאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין תאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זיכוי בעבירות תנועה
סגור