מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » תאונת דרכים בדרך לעבודה
מגזין עבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה בכמה מקרים. את מי תובעים במקרה כזה? האם את הביטוח הלאומי? אולי את חברת הביטוח? כל התשובות נכונות, אך לבחירה ביניהן תהיה משקל על גובה הפיצוי
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/7/2013
  • |
  • 18:21
  • |
  • 2349 צפיות

עברתם תאונת דרכים והייתם בדרככם לעבודה, במקרה שנותרה נכות כתוצאה ממנה, יכול הנפגע לתבוע פיצויים. ההחלטה העומדת בפני הנפגע היא האם לתבוע את הביטוח הלאומי, או את חברת הביטוח אשר בה הוא מבטח את רכבו. בחירת הגורם שאותו יתבע הנפגע יכול להיות קריטי בכל מה שקשור לגובה הפיצויים ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום התביעות לביטוח רפואי.

מה נחשב תאונת עבודה 
תאונת עבודה מוגדרת בחוק כתאונה שהתרחשה בדרך לעבודה או מהעבודה. בית המשפט יבדוק בדיון אם אכן הנפגע היה בדרכו לעבודה או מהעבודה, על ידי כך שיבדוק באיזו דרך נסע הנפגע. דרך אשר סוטה מדרכו הביתה או לעבודה, לא תתקבל כתאונת עבודה. עם זאת, ישנם מקרים בהם יש סטייה סבירה, אשר יכולה לנבוע ממספר סיבות. אם הנפגע עצר לקנות סיגריות, או לחילופין, לעמוד בצפירה, בית המשפט יחשיב זאת לרוב כסטייה סבירה.

למה לא לתבוע את שני הגורמים?
בית המשפט לא שש לגרום להפוך את האדם הנפגע לעשיר בשל הפציעה שנגרמה לו. ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח במקרה שהוועדה של המוסד לביטוח לאומי קובעת שישנו קשר בין התאונה לפגיעה הנטענת. אין צורך לתבוע את שני הגורמים, מפני שאם הנפגע יזכה בתביעה מול חברת הביטוח, הכסף שמגיע לו מהמוסד לביטוח לאומי יקוזז מהסכום שמגיע לו. בשורה התחתונה, אין אופציה לקבל פיצוי משני גופי ביטוח שונים, ולכן עדיף לתבוע רק אחד  מהם, בכדי לחסוך זמן ועוגמת נפש מיותרים.

כדי להבטיח אחוזי הצלחה גבוהים, מוטב לפנות לעוד תאונת עבודה המתמחה בהגשת תביעה לפיצויים, ואשר יגיש את הטפסים את התביעה על בסיס אסטרטגיה משפטית והיכרות מעמיקה עם הגורמים הפועלים.

פחות מ-9% נכות? עדיף לתבוע את הביטוח

מי יתן יותר כסף
לפיכך, השאלה שנשאלת כמובן היא מי יתן לנו פיצוי בגובה מקסימלי ביחס למקרה. אם התאונה גרמה למבוטח נכות אשר שיעורה נמוך מ-9% על פי הוועדה, הוא לא יזכה כלל לפיצוי מביטוח לאומי. אך תביעה של חברת הביטוח ברמה הנתונה, יכולה לאפשר לנפגע לקבל פיצוי.

אחוזי נכות לעומת פיצוי:
1)10%-19% - סכום המענק מהביטוח הלאומי נגזר מגובה השכר של המבוטח. חברת הביטוח תפצה גם בנזק עתידי.
2)20% ומעלה – המבוטח יקבל מביטוח לאומי קצבת נכות לשארית חייו.




עורכי דין לענייני תאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תאונת דרכים בדרך לעבודה
סגור