מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » תאונות דרכים – בדיקת פוליגרף כראיה בבית דין
מגזין תעבורה

תאונות דרכים – בדיקת פוליגרף כראיה בבית דין

תאונות דרכים לצערנו הרב, הן לא חזון נפרץ במדינתנו וקורות יותר מדי. לעיתים זה נגמר בין חברות הביטוח אך לעיתים שיש מצב שבו לא בטוח מי האשם, הדברים מתגלגלים באיטיות יתרה ואפילו יכולים להגיע לבית הדין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/11/201
  • |
  • 17:19
  • |
  • 2233 צפיות

לא כל תאונת דרכים תתגלגל להגיע לדיון בבית משפט. אך המקרים שכן יגיעו הן כאלו שיש עליהן עוררין- אם מבחינת האשמים בהם, אם מבחינת הנזק שנגרם בגינן או אם יש חשד כי התאונה היא כזו של פגע וברח או תאונה שנעשתה תוך נהיגה בשכרות. במקרה הזה, יידרש הנאשם להודות באשמה או לכפור בה. אם הוא כופר בה הרי שעליו להביא ראיות כדי להכחיש את הטענה שהועלתה כנגדו. ראיות יכולות להיות עדויות, ממצאים מן השטח או בדיקת פוליגרף.

מהי בדיקת הפוליגרף?
בדיקת פוליגרף  היא למעשה בדיקה שבודקת האם המחובר אליה הוא דובר אמת או שלא. הבדיקה מודדת מדדים ביולוגיים שונים כמו קצב נשימה, דופק, לחץ דם ועוד בהקשר לתגובה לשאלות מסוימות ועל פי כך ניתן לקבוע האם אדם משקר או דובר אמת. הבעיה בבדיקה הזו, שאדם יכול לצאת כדובר שקר רק משום שהוא לחוץ מאוד מן הבדיקה ולמעשה הוא עלול לסיים כמפליל עצמו שלא לצורך משום שכל המדדים גבוהים ומרמזים כאילו הוא משקר.
לבדוק את האמת

קבילות ואמינות
בשל הרגישות הזו והעובדה שאדם עלול להיות בלחץ כאשר הוא מבצע בדיקה כזו לבד, מי שמזומן לבדיקה רשאי להגיע עם עורך דינו. ככלל חשוב להתייעץ עם עורך דין בטרם ביצוע הבדיקה בכדי להבין את תוכנה ואת משקלה כראיה משפטית.

מתי בדיקת הפוליגרף לא תהיה קבילה?
כעקרון, אין לבצע בדיקת פוליגרף על מי שסובלים מאי שפיות זמנית או כרונית וכן גם על צעירים שהם תחת גיל 18. משום שבדיקות במצב כזה לא ישקפו את הלך רוחו הנפשי האמיתי של האדם ולמעשה תהיה זו ראיה שחשיבותה היא כחשיבות קליפת השום. אגב, אם מדובר בבדיקת פוליגרף שנועדה לבדוק שכרות בשעת התאונה, הרי שאז הבדיקה כלל לא תוספת או יעילה משום שלאנשים שמשתכרים כלות יש נטיה שלא לזכור מה ביצעו בשעת שיכורתם. במקרה הזה, בכדי להוכיח שכרות, תדרש עדות ראיה וכן בדיקת דם או ינשוף שתראה כי אכן האדם היה בעל אחוז גבוה של אלכוהול בדמו. 


עורכי דין תאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין תאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תאונות דרכים – בדיקת פוליגרף כראיה בבית דין
סגור