מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » מהו הסדר טיעון והדרך להשגתו?
מגזין אזרחי

מהו הסדר טיעון והדרך להשגתו?

הסדרי טיעון, כמו תוכניות ומסלולים שונים עוקפי בתי משפט, הפכו בשנים האחרונות למקובלים ולנפוצים יותר, כשזה בדרך כלל נוח יותר לצדדים המעורבים. יחד עם זאת, יש לוודא שההליך עושה את הצדק המתבקש ושאכן יש בכך פשרה הוגנת לסגירת העסקה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/12/201
  • |
  • 16:49
  • |
  • 1846 צפיות

"עסקת טיעון או "הסדר טיעון" הינו חוזה בין צדדים – בין הסניגור והנאשם, ובין התביעה הפלילית ועורך דין פלילי שמייצג את התובעים. לשני הצדדים יש מטרה משותפת – להתקדם לקראת סיום ההליך הפלילי ו"לסגור עסקה" שתהיה מועדפת ונתמכת על ידי שני הצדדים תוך הידברות וידיעה מראש באשר לעתיד הצדדים. למעשה, זהו קיצור מובהק של הליכי משפט, התרוצצויות והבאת עדים, תשלום כספים רבים ומריטת עצבים. האינטרסים של שני הצדדים להביא את ההסכם לידי הסדר טיעון יכולים לנבוע גם מתוך כך ששני הצדדים מגיעים לקושי מרכזי להציג את טיעונם. 

מהו ההליך בעסקת טיעון?
תחילת דרכו של ההליך הפלילי בעסקת טיעון שמתרחשת לפני הרשעה בדין, נפתח בהגשתו של כתב אישום אודות העבירות אשר הנאשם ביצע לכאורה. כתב האישום יוגש לבית המשפט על ידי מחלקת התביעות של הפרקליטות או של המשטרה – אלו מייצגות את המדינה. המדינה במקרים אלו היא התובעת, ואילו הנתבע – ההגנה – הוא הנאשם שלו מיוחסות העבירות. במסגרת ההסכם, הנתבע מודה באשמה שהציבה לו התביעה ומסכים מראש לעונש המופחת מזה שדרשה התביעה עבור כך מלכתחילה. החוזה יעבור לאישור בית המשפט וינתן לו תוקף מחייב.
הדרך להשיג הסדר טיעון מתאים

ומה אם אחד מן הצדדים מתחרט?
במידה שאחד מן הצדדים מתחרט אודות עסקת הטיעון – זה נחלק לנתבע ולתביעה; הנאשם יכול בכל מקרה לחזור בו מהסכם הטיעון, אולם התביעה מצידה יכולה לבטל את ההסכם שהוא מייצג התחייבות שלטונית, אלא אם ישנם מקרים חריגים, שרק בהם האינטרס הציבורי מחייב את התביעה למעשה למשוך ידה מכתב האישום.

יש להבין את ההשלכות ואת המשמעויות
עורך דין אשר מייצג כל צד בעל האחריות להסביר את ההשלכות ואת המשמעויות של כל צעד שננקט בתהליך. במידה שלא ישיג את התוצאה הטובה שהיה יכול להשיג מסיבות מסוימות, הוא יהיה חשוף גם לתביעת רשלנות מקצועית. 

הגשת ערעור על העונש
ההגנה יכולה להגיש ערעור בנוגע להסדר הטיעון, וכך גם התביעה. מאידך, בית המשפט יכול לדחות את הערעור על העונשים שנמצאים בתחומי ההסכמות של הסדר הטיעון, אלא אם התערבות הערעור תתרחש במקרים חריגים בלבד. 


עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהו הסדר טיעון והדרך להשגתו?
סגור