מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » אפוטרופסות למבוגרים ומינוי אפוטרופוס כללי
מגזין משפחה

אפוטרופסות למבוגרים ומינוי אפוטרופוס כללי

האפוטרופסות המשפטית על אנשים בגירים מהווה כלי לקבלת החלטות משפטיות תקופת המונעות מפני פגיעה או ניצול במצבים שבהם חל חוסר כשירות או יכולת לדאוג לדברים העצמיים. מה חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות מתייחס אומר?
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/12/201
  • |
  • 17:05
  • |
  • 2720 צפיות

אפוטרופוס הוא ממונה חוקי שמונה על פי תנאי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות משנת 1962, כשהוא ימונה על קטינים עד לגיל 18 או על בגירים אשר אינם מסוגלים לנהל את ענייניהם בעצמם – לרבות קבלת החלטות מושכלות עבור עתידם. סעיף 33 בחוק מוסיף בין היתר, כי ימונה אפוטרופוס גם לאדם בגיר שהוא "חסוי" (Ward) כפי שמוגדר בסעיף 80 לחוק. כמו כן ימונה אפוטרופוס לאדם אחר שעדיין אין אפשרות לזהותו. החוק מתאר גם מי יכול להיות הממונה: אדם יחיד, תאגיד, אפוטרופוס כללי או ועדת אפוטרופסות.

קבלת ההחלטה על מינוי אפוטרופוס
על מנת לקבל החלטה על מינוי אפוטרופוס, יש להיעזר בחוות הדעת של פקיד סעד עבור סדרי דין – זהו עובד סוציאלי אשר עבר הכשרה מיוחדת, ובוחנת את פרטי החסוי ושל מי שמבקש להתמנות כאפוטרופוס – וימליץ על המינוי לבית המשפט. לאחר שבית המשפט מינה את האפוטרופוס, זה האחרון יהיה נתון תחת פיקוח האפוטרופוס הכללי.
הליך מינוי אופוטרופוס

על הליכי הבקשה למינוי אפוטרופוס
יש להגיש את הבקשה למינוי אפוטרופוס לבית המשפט לענייני משפחה באמצעות עורך דין משפחה, ביחד עם תצהיר ובו הסכמת המועמד לקבל מינוי מיוחד לאפוטרופסות למבוגרים לצד כתב הסכמה מידי בני המשפחה של החסוי. פקיד סעד ימונה על ידי היועץ המשפטי לממשלה ויכין תסקיר. לצורך כך יפגש עם החסוי ועם בני משפחתו, יאסוף נתונים ממוסדות טיפול שונים ויגיש דו"ח עם המלצותיו. 

מינוי אפוטרופוס כללי
האפוטרופוס הכללי מוסמך לפקח על אופן הניהול של הכספים ושל הרכוש באמצעות האפוטרופוסים השונים, תוך כדי עריכת ביקורת ובדיקת דו"חות כספיים שאלו מגישים לאפוטרופוס הכללי. יש לנהל זאת באופן שקוף ואילו ישנה מחלוקת או חשש באשר לאופן ניהול כספים אלו, יש לפנות לאפוטרופוס הכללי. 

חובותיו של האפוטרופוס והחרגות
האפוטרופוס חייב לפעול לטובת החסוי כפי שאדם מסור היה נוהג על פי נסיבות העניין. לעומת זאת, מפרטים בחוק גם פעולות שבהן האפוטרופוס נאסר לפעול, כמו למשל ייצוג החסוי ללא אישור מראש מאת בית המשפט, לחלק נכס או יחידה משקית בחקלאות, לחסל, לשעבד דירה, להשכיר אותה או להעניק ערבות ועוד. 


עורכי דין לענייני אופוטרופסות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אופוטרופסות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אפוטרופסות למבוגרים ומינוי אפוטרופוס כללי
סגור