מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » איך תובעים אחוזי נכות מהצבא?
אולי תתעניין ב:
מגזין נזיקין

איך תובעים אחוזי נכות מהצבא?

הליך הכרה בנכות כתוצאה מפגיעה שאירעה בשירות הצבאי על ידי המוסד לביטוח לאומי על כל נדבכיו הינו הליך קשה ומסורבל עד מאוד. ליווי וייעוץ על ידי עורך דין מוסמך יחיש את ההליך ויביא לתוצאות הרצויות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 26/12/201
  • |
  • 17:32
  • |
  • 2198 צפיות

במדינת ישראל, בה השירות הצבאי הינו חובה לכל אזרח (בכפוף לסייגים) אנו נתקלים במקרים רבים בהם חיילים נפצעים כתוצאה מהשירות הצבאי באימון או בפעילות מבצעית. אותם חיילים שנפצעו זכאים לזכויות רבות בהתאם לרמת הפציעה ממנה הם סובלים. בהליך בירוקראטי אל מול המוסד לביטוח לאומי שלעיתים נחשב לסבוך וקשה מסווגים אותם חיילים שנפצעו בהתאם לדרגת הפציעה ובהתאם מקבלים הם פיצוי וסיוע מהמדינה.

מהי נכות ומהם הקריטריונים להגדרתה?
אזרח אשר מבקש לקבל את זכויותיו לאחר שנפצע במהלך שירותו הצבאי, יידרש להעיד בפני וועדות רפואיות של הביטוח הלאומי אשר יבחנו את מהות הפציעה, האירוע המדובר, חומרת הפציעה, יכולות ההתמודדות של המבקש עם פעולות בסיסיות בחיי היומיום ועוד. הועדה שמה דגש מהותי על הקשר הסיבתי שבין השירות הצבאי לבין הפציעה בפועל. בהתאם לפרמטרים אלה ואחרים תקבע הועדה מהו אחוז הנכות ממנה סובל המבקש ובהתאם תעניק לו סיוע קוגנטיבי וכלכלי. 
קביעת אחוזי נכות מעבודה

הוכחת הקשר הסיבתי
המקורה החוקי ממנו אנו שואבים את ההגדרה למושג "נכות" שאובה מחוק הנכים אשר מגדירה כי נכה הוא אדם העומד בהגדרה זו-  ""איבוד או פחיתת הכושר, הגופני או השכלי, שהתרחשו אצל חייל, כתוצאה ממחלה, החמרת מחלה, או חבלה שאירעה, בתקופת שירותו הצבאי ועקב שירות" על מנת להוכיח כי הנכות אכן נגרמה כתוצאה משירות הצבאי יידרש המבקש להמציא מסמכים רפואיים, חוות דעת וכו. בהתאם לחוק, נכה שדרגת נכותו היא בטווח שבין 10% ל19% יקבל מענק כספי חד פעמי, נכה שדרגת נכותו היא בטווח שבין 20% ל100% זכאי יהיה לקצבה חודשית קבועה.

חובת היוועצות בעורך דין 
את הליך הבקשה להכרה באחוזי הנכות עלול להיות הליך קשה ומסובך עד מאוד, על מנת לסיימו על הצד הטוב ביותר עבורכם חשוב לפעול באופן מודע ומושכל ועל כן הקפידו להסתייע בעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין. רק עורך דין מומחה יידע להכווין ולהדריך אתכם כיצד לפעול באופן הנכון כך שתקבלו את כלל התמלוגים וקצבאות המגיעים לכם ולהימנע מצעדים שגויים ו/או מיותרים בעת הליך הגשת הבקשה.

מאמרים בתחום:

עורכי דין לענייני ביטוח לאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ביטוח לאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איך תובעים אחוזי נכות מהצבא?
סגור