מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » עבירות מס: שיקולי ענישה
מגזין מסחרי

עבירות מס: שיקולי ענישה

תחום המס הינו תחום רגיש עד מאוד ונתון לסנקציות רבות במקרה של עבירות מס משום שמדובר אחרי הכל בהכנסות המדינה. מי שנחשד בעבירות מס לרוב זקוק לליווי של עורך דין טוב במיוחד בכדי לצאת ללא הרשאה ורישום משפטי כלשהו כנגדו בנושא.
  • מערכת האתר
  • |
  • 29/12/201
  • |
  • 17:01
  • |
  • 1750 צפיות

תחום עבירות המס, עלה לידיעה הציבורית בעיקר בשל פרשיות העלמת המס השונות של הזמרים המזרחיים שכוסו בתקשורת היטב. אולם, לא רק העלמות מס נחשבות לעברות מס, אלא יש עוד כמה סוגים של עברות מס נפוצות שהעונש עליהן יכול להיות כספי, אך לעיתים יכול להיות חמור אף יותר, תלוי במעשה ובשיקול דעתו של השופט הדן בנושא. 

העברות הנפוצות
עברות המס הנפוצות הינן: אי תשלום מס בידיעה ובכוונה תחילה תוך מרמה או תחבולה מכוונת בנושא. עוד סוג עבירה היא ניהול פנקסי חשבונות פיקטיביים או החסרת פרטים ממסכי ניהול החשבונות השוטפים, דיווח שקר לבקשות לדיווח של רשויות המס, סירוב להגיש דין וחשבון באופן כללי לרשויות המס, מסירת הצהרות כזבות בדבר הכנסות, תשלומי מס ועוד. כמובן שקיימות עברות חמורות יותר וחמורות פחות ובהתאם לכך גם ניתן העונש בנושא. 
שיקולי ענישה בעת עבירות מס

חומרת העונש- תלויה בין השאר גם בעורך דין
כפי שאמרנו, עבירות מס, נחשבות מבחינת המדינה לא רק עבירה כנגד הממסד, אלא גם כעבירה שיש בה פגיעה בציבור כולו שכן הציבור מקבל חזרה מיסים אלו בדמות תמיכות כספיות שונות ופיתוח משאבים וסביבת מגורים. לכן, חומרת העונש שיקבל הנחשד בעברות מס, תלויה רבות במיומנות של עורך דין לענייני מיסים  המייצג אותו. זה יכול להביא להבנה כי מדובר במעשה חמור פחות ואז חומרת העונש הצפויה תהיה פחותה יותר ויתכן שתסתכם בדרישה להחזרים כספיים בלבד.

במרבית המקרים זה מסתיים מאחורי הסורגים
מספיק להסתכל על כמה הרשאות אחרונות בתחום זה כדי להבין עד כמה המדינה לוקחת בחומרה עברייני מס. מי שנמצאו מועלים במאות אלפי שקלים או מיליוני שקלים, עשויים למצוא עצמם בעונש מאסר אם יוכח כי אכן עברו את העבירות שמיוחסות להן. במקרה הזה, רשויות המס כאשר הן חושדות במישהו המבצע דבר עבירה משך זמן רב, עשויות לפתוח בחקירה סמויה כנגדו שתוצאותיה יובאו כראיות בבית המשפט וישמשו כנגד הנאשם. 


עורכי דין לעבריינות מס
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעבריינות מס. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבירות מס: שיקולי ענישה
סגור