מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » אי מתן זכות קדימה
מגזין תעבורה

אי מתן זכות קדימה

זכות קדימה נקבעת לפי כללי התעבורה על מנת למנוע אי בהירות או התנגשות של כלי רכב בנקודה מסוימת. הזכות מפורטת בתקנות התעבורה בין חוקי מדינת ישראל. אי מתן זכות קדימה היא עבירת תנועה נפוצה אולם מסוכנת ופעמים רבות עלתה בחיי אדם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/12/201
  • |
  • 16:01
  • |
  • 3608 צפיות

מתן זכות קדימה מגובה בשני תמרורים מרכזיים: תמרור "עצור", ותמרור "האט ותן זכות קדימה". מלבד תמרורים הברורים הללו המוצבים לרוב בצמתים, הרי שישנן תקנות וישנם כללים מי חוצה ראשון את הצומת ואיך. תמרורים אלו באים למלא מקומם של רמזורים שאינם פועלים בצומת או שמוצבים בצומת ללא תמרור כלל. תמרור עצור – מחייב עצירה מלאה של הרכב ללא קשר למתרחש בצומת, ואילו תמרור "תן זכות קדימה" יורה רק על האטה או על עצירת בעת הצורך. 

אי מתן זכות קדימה
אי ציות לתמרור 301 בכך שלא מעניקים את זכות הקדימה לרכב הנכנס לצומת לפי תקנה 64-ג´ או אי ציות לתמרור "עצור" גוררים עונשים אשר נאמדים פעמים רבות לא רק על פי טהרת העבירה בלבד, אלא גם על פי הנזק שנגרם משום ביצוע העבירה – כמו לדוגמה נזק לרכוש או לגוף. 
קנסות בגין אי מתן זכות קדימה

מה ניתן לטעון בבית משפט
ישנם טיעונים שונים שעורך דין תעבורה יכול לנקוט בפני בית המשפט, על מנת לייצר תמונה שסותרת את טיעוני השוטר לפי הדו"ח. אלו יכולים להיות מילוי חובת עצירה משום שנתרחשה עצירה בקרבה מספקת לקו העצירה, או שהנהג היה צריך לגלוש ולהתקדם אל מעבר לקו העצירה כדי להבין מה נעשה בדרך החוצה אל הכביש שאליו הוא משתלב.

מתן זכות קדימה להולך רגל
מתי על הנהג לעצור להולך רגל במעבר חציה? הרי יש לנהג ממילא תמרור המורה לו להאט את נסיעתו, אולם עדיין הכללים אומרים, כי מרגע הנחת הרגל של הולך הרגל על הכביש חלה חובה על הנהג לעצור את הרכב. יחד עם זאת, בית המשפט פסק פעמים קודמות, כי מעבר החציה עדיין אינו בבחינת חוף מבטחים להולכי רגל, ובטרם יניח את רגלו על פני מעבר החציה שומה עליו לבדוק כי אין כלי רכב קרוב – האחריות היא עליו ואין לו להלין – אלא על עצמו.  

הסתייעות בעורך דין תעבורה
במקרים שונים, הנהג מוצא את עצמו מעלה טיעון אל מול טיעון מפיו של שוטר, ובמרבית המקרים בית המשפט יעדיף לקבל את טיעונו של איש החוק. מבחינה זו, עורך דין שייצג את הנתבע באמצעות אסטרטגיה שהוכיחה את עצמה בעבר יכולה לייצר תנאים טובים להצלחה במשפט. 


עורכי דין לשלילת רישיון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשלילת רישיון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אי מתן זכות קדימה
סגור