מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » פסילת רשיון זה לא סוף הסיפור
מגזין תעבורה

פסילת רשיון זה לא סוף הסיפור

הפסילה המנהלתית הפכה להיות ברירת מחדל למשפט השדה שמנהלת משטרת התנועה בכבישים. מדי יום נפסלים נהגים מהחזקת רישיון נהיגה לתקופה של כ- 90 ימים, תקופה שיש לה משמעות – אולם חשוב לדעת, כי זו לא גזירה משמיים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/11/201
  • |
  • 17:48
  • |
  • 2347 צפיות

בעידן הנוכחי, נהיגה הופכת להיות כלי תחבורה יעיל ביותר לאנשים המחזיקים בשתי עבודות, להורים המסיעים את הילדים וגם למי ששכרו ופרנסתו בעיסוק הנהיגה. עבירות תנועה רבות מדי או קריטיות כמו למשל נהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה במהירות גבוהה מעל למותר בכביש מסוים, עלולות להוביל לפסילת רישיון מנהלתית. חשוב לדעת, כי קביעת המשטרה בדבר העונש אינה חייבת להיות "המילה הסופית".

מתי שוללים רישיון נהיגה באופן מנהלתי?
שלילת רישיון נהיגה באופן מנהלתי תיעשה על ידי קצין משטרה שדרגתו דגרת מפקח ומעלה, שהוסמך על פי החוק לפסול רישיון נהיגה לתשעים ימים אילו עצר אדם המעורב בתאונת דרכים עם הרוגים, פסילה לששים ימים אילו נגרם נזק לציוד או אדם נחבל, או לאדם שלא ציית לאחת מן העבירות שמפורטות בתוספת הרביעית לפקודת התעבורה – רשיונו יפסל לשלושים ימים.

תנאים שאמורים להתקיים כדי לפסול מנהלתית
בסעיף 47 לפקודת התעבורה מפרטים את המקרים בהם יש להפעיל את הסמכות של קצין המשטרה כדי לפסול את רשיונו של אדם באופן מנהלתי לשלושים ימים, ולעתים אף להוריד את הרכב מהכביש; אילו עקף באופן מסוכן וחצה פס לבן, עקיפה כשהדרך לא פנויה, אי מתן זכות קדימה לרכב שחוצה על פי תמרור, מהירות מופרזת בתנאים מסוימים, נהיגה בשכרות, סיכון של הולך רגל במעבר חציה ומשקל יתר מעל למותר לפחות ב- 25%. יש חובה כי העבירה תקרה לנגד עיניו של שוטר או אם הנהג נחשד בעבירה שהיה בה כדי לגרום לתאונת הדרכים. 
מה לעשות אם רישיונך ניפסל?

יש לקיים שימוע לנהג
אילו אותו שוטר שצופה בנהג העבריין הוא כותב הדו"ח ויש לפנות לקצין משטרה לצורך מתן פסילה מנהלתית, עליו לשלול את הרישיון לשלושה ימים במהלכם הנהג יגיע לתחנת המשטרה במקום מגוריו ושם לקיים שימוע מול קצין. השימוע יערך בשטח אילו השוטר הינו בדרגך מפקח ומעלה. 

ערעור על החלטת קצין המשטרה
ניתן לערער גם על החלטת קצין המשטרה, תוך השבת הרישיון המוקפא לנהג וההכרח להוכיח כי הנהג מסוכן לציבור. המשמעות – עורך דין תעבורה מטעמו של המערער יעביר את שרביט נטל ההוכחה אל ידם של שוטרי התנועה, כדי וכיח על פי דיני הראיות כי התגלה פגם או כדי לסתור גילויו של פגם בהתנהלות השוטר בשטח. 


עורכי דין לשלילת רישיון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשלילת רישיון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פסילת רשיון זה לא סוף הסיפור
סגור