מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה ללא רישיון: העונש
מגזין תעבורה

נהיגה ללא רישיון: העונש

הענישה בתחום הנהיגה ללא רישיון משתנה מנהג אחד לשני, בהתאם לנסיבות. היא תשתנה גם בהתאם לשופט המעורב בתהליך, ולאופן הצגת הטיעונים וההוכחות באמצעות עורך דין מטעם ההגנה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/10/201
  • |
  • 15:23
  • |
  • 2376 צפיות

על פי סעיף 10 לפקודת התעבורה, מי שנוהג בכלי רכב מנועי אולם אין בידו רישיון נהיגה התקף לגביו, או מי שנוהג ברכב שלא על פי תנאי רישיון הנהיגה, נחשב למבצע עבירה ללא רישיון. בכלל זה יכול להיות גם מי שמעולם לא הונפק לו רישיון נהיגה ואחז בהגה או מי שנאסר עליו מלאחוז בהגה – אולם עשה כן. כל אחד מאלו עבר על החוק, אולם הענישה כלפיו תשתנה לפי מידת החומרה ויכולת השכנוע של עורך הדין את בית המשפט כי מדובר בעבירה חמורה פחות מכפי הנטען. במקרים רבים, עורך דין עשוי להגיע לפשרה עם בית המשפט, ולהקל את העונש.

מטרת הענישה
ישנה יותר ממטרת ענישה אחת, ולפיכך בבוא בית המשפט להעניק את העונש הראוי, יתעמק בעקרונות שיבהירו את מידת יעילות הענישה. מעבר לתשלום על מעשה שיש בו עבירה על החוק, הרי שיש בכך גם ענישה שאמורה להרתיע את הנהג מלחזור ולבצע את אותה העבירה, או גם "למען יראו ויראו" אחרים. 
נהגתם ללא רישיון? העונש הצפוי לכם הוא כבד

אחת האפשרויות לפעולה
מי שנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה בתוקף או כפי שהחוק מתיר, הרי שהוא יכול לפעול כדי להסדיר בעבורו את הרישיון בזמן ההמתנה לדיון בנושא. בדרך כלל, שופט לוקח בחשבון את הנתון הזה, ואם מהות הענישה היא לצורך הרתעה, ואם הוסדר נושא ההרשאה הרי שאין חשש להישנות העבירה באופן מיידי. לעתים רצוי אף לאחר את מועד הדיון לצורך העניין ולהציג מסמך לשופט אודות מעבר של מבחן התיאוריה או הטסט – גם מסמך בציון נכשל יראה מאמץ לקראת השגת רישיון נהיגה חדש.

נהיגה עם רישיון פג תוקף זמן רב
רישיון שמועד חידושו חלף לפני שנה לפחות יגרור גם הוא ענישה חמורה, כיון שנראה כי הנהג לא פעל בתום לב כשידע על כך שעליו לחדש את הרישיון ולא פעל כפי שהחוק דורש. ניתן להראות במקרים מסוימים כי הייתה היעדרות מן הארץ לכל אותה התקופה, או שלא היה שימוש ברישיון הנהיגה מכל סיבה אחרת. 
 
אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לנהיגה ללא רישיון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנהיגה ללא רישיון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה ללא רישיון: העונש
סגור