מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » שינוי דמי מזונות במקרה של פיטורין
מגזין עבודה

שינוי דמי מזונות במקרה של פיטורין

שינוי דמי מזונות הינו סוגיה שגורה, עימה מתמודד בית המשפט חדשות לבקרים. מאמר זה סוקר בקצרה את עמדתו של בית המשפט בסוגיה זו, התנאים לשינוי דמי המזונות, השפעת שינוי בהכנסתו החודשית של משלם המזונות ועוד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/1/2014
  • |
  • 15:22
  • |
  • 2083 צפיות

הדין הישראלי מחייב את ההורה שאינו ההורה המשמורן בתשלום דמי מזונות בגין ילדיו, ובמקרים מיוחדים גם מזונות בעבור האישה. לאור חזקת הגיל הרך, אשר קובע כי במרבית המקרים האם היא בעלת המשמורת על הילדים ועל כן האב הוא שמשלם את דמי המזונות. גובה דמי המזונות נקבע בהתאם לפרמטרים קבועים מראש, בהתאם לשיקול דעתם של בית המשפט ורשיות הרווחה, והוא כולל פרמטרים כמו גיל הילדים, מספר הילדים, צרכיו של הילד, רמת ההכנסה של האם, רמת ההכנסה של האב וכו. אך מה קורה כאשר נפגעת הכנסתו של האב והוא אינו מסוגל עוד לשלם את סכום המזונות שנקבע לו?

שינוי גובה ההכנסה
על אף שההיגיון אומר כי בכל מקרה של שינוי בגובה הכנסתו של אדם, ישתנה בהתאם גם סכום המזונות אותו הוא אמור לשלם מדי חודש, אין כך הדבר בפועל. הנתונים הסטטיסטים מראים כי מדי חודש מצטרפים למעגל האבטלה עובדים רבים וביניהם גם גרושים אשר נדרשים לשלם מזונות. בשנים האחרונות התמודד בית המשפט עם שאלת הקטנת מזונות במקרים מסוג זה, וקבע כי משום שברוב המקרים אבטלה הנה מצב זמני, קצר טווח, בו זכאי המובטל לקבל פיצויי פיטורין ודמי אבטלה, אין זה מוצדק להפחית מסכום המזונות אותו הוא אמור לשלם. בנוסף, גובה המזונות נקבע אפוא גם בהתאם לנכסיו האחרים של האב מעבר להכנסתו החודשית, קרי קופות גמל, נכסי נדל"ן, קרנות השתלמות וכו.
יחס המזונות להכנסה

שיקולי בית המשפט בקביעתו
בבואו לשקול האם להפחית ו/או לשנות את סכום דמי המזונות אותם משלם אב בעבור ילדיו, נלקחים בחשבון שיקולים שונים הקשורים לפוטנציאל של האב להשתכרות כגון רמת בריאותו, הכשרתו המקצועית, כישוריו ועוד. חשוב להדגיש כי במקרים רבים גובה המזונות ייקבע בהתאם לפוטנציאל ההשתכרות ולא בהתאם להשתכרות בפועל, וזאת משום שבית המשפט מנסה למנוע מצבים בהם אדם יבחר בכוונת תחילה שלא לעבוד או לעבוד בהיקף נמוך יותר על מנת שבית המשפט יפחית במזונות שקבע בעבורו.

הפחתת מזונות- מקרים מיוחדים
על אף האמור במקרים מסוימים יבין בית המשפט כי באמת ובתמים אין הבעל מסוגל לשלם את סכום המזונות שנקבעו בעבורו, כאשר הוא אינו מצליח למצוא עבודה מתאימה על אף שעשה את כלל המאמצים הנדרשים, ייעתר בית המשפט ויפחית את גובה המזונות הנדרשים.


עורכי דין לענייני מזונות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מזונות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שינוי דמי מזונות במקרה של פיטורין
סגור