מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » חלוקת רכוש – בעיות ושיקולים
מגזין משרד הבטחון

חלוקת רכוש – בעיות ושיקולים

הליך גירושים הוא לא תמיד הליך שעובר בצורה חלקה ולרוב מתעוררים קשיים בנושא הכספי. אם אינכם יודעים כיצד להתמודד עמם, המאמר הבא ינסה להבהיר אילו שיקולים צריכים לקחת לפני שמתיישבים על שולחן הדיונים
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/1/2014
  • |
  • 15:31
  • |
  • 1768 צפיות

כל הליך גירושין מתנהל בצורה אחרת. יש זוגות שמגיעים לדיון עם עורכי הדין ובתוך דקות ספורות מגיעים לכדי הסכמה לגבי כלל הסוגיות הנכללות בהליך הגירושין, ישנם זוגות שאינם נעזרים בעורכי דין בכלל וישנם זוגות לגביהם הליך הגירושין הינו הליך ארוך ומורכבאשר עלול לערוך מספר מפגשים רב עד שמגיעים לעמק השווה, אם בכלל. לעיתים ההליך גם מגיע לבית המשפט, מה שהופך את כל הנושא לקצת יותר מסובך. פסיקתו של השופט בהליך גירושין שהגיע לבית המשפט תתחשב במספר שיקולים שונים לפני שהוא מחלק את הרכוש בין בני הזוג.

ביטחון כלכלי
בחיי נישואים קיים שיתוף פעולה כלכלי בין בני הזוג, גם אם האחד מנהל קריירה והשני נמצא בבית ומטפל בילדים, החלוקה היא שווה מבחינת בית המשפט. במקרה שהזוג מחליט מסיבה כלשהי להיפרד, חלוקת הרכוש תתבסס על הביטחון בחיי הנישואין. כלומר, אם לאחד יש קריירה ובן הזוג השני השקיע את חייו בטיפול בילדים וויתר על התקדמות בקריירה, חלוקת הרכוש והסכם הממון ידאג גם לעתידו לאחר הפרידה.  
איך מחלקים רכוש בצורה הגיונית?

מידת האשמה
לפני שיחליט כיצד ואיזה רכוש לחלק בין בני הזוג, בית המשפט ישקול את מידת האשמה של בני הזוג בפירוק חיי הנישואים. זה יכול להיות אלמנט מכריע וקריטי בהסדר הרכוש ויכול אף ליצור תחושת נקם אצל הצד שלא אשם, מה שמוריד את הסיכוי להתפשרות על פרטים מסויימים.

התחייבויות
אם יש לבני הזוג חובות שלא שולמו כלפי צד שלישי או נושים כאלה ואחרים, הסדר ביניהם חייב לכלול גם את הצד השלישי שלא אמור להיפגע מכך שבני הזוג נפרדים. בפני בית המשפט עומדים מגוון שיקולים והוא שוקל כל מקרה לגופו תוך התחשבות בנסיבות ובאנשים העומדים מולו. פסיקתו של בית המשפט יכולה להיות שונה מזוג לזוג בגלל בהתאם לנסיבות המקרה ומכלול הנתונים של בני הזוג.


עורכי דין לענייני חלוקת רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חלוקת רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חלוקת רכוש – בעיות ושיקולים
סגור