מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » חלוקת ירושה במקרה שלמנוח קיים בן זוג
מגזין משפחה

חלוקת ירושה במקרה שלמנוח קיים בן זוג

לא אחת בני משפחה שאבי המשפחה או אם המשפחה נפטרים נשארים עם ירושה ומתחילים להתקוטט עליה. זאת מתוך חוסר ידיעה לגבי מה החוק אומר מבחינת חלוקת הרכוש של מנוח במקרה שלא קיימת צוואה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/12/2013
  • |
  • 15:50
  • |
  • 2022 צפיות

כאשר המנוח השאיר אחריו צוואה החתומה ונבדקה ע"י עו"ד לענייני משפחה , אין כל בעיה וכל אחד יודע מה הוא צריך לקבל וזאת משום שהכל רשום שחור על גבי לבן לפי הוראות המנוח. אך מה קורה כאשר אין צוואה ויש ירושה? לפי מה אז מתבצעת חלוקת הירושה? ובכן גם לזה בדיוק כמו לתקופתה של צוואה, יש חוקים ברורים שעל פיהם פוסקים השופטים כיצד תתבצע חלוקת הרכוש שנותר מן המנוח. 

מעגלי משפחה בהם דן החוק
החוק בכל הנוגע לאופן חלוקתה של ירושה מחלק את בני המשפחה לפי מעגלים. מעגל ראשון הוא בן או בת הזוג או הורי המנוח באם חיים, מעגל שני הם הילדים של שני בני הזוג, מעגל שלישי הם אחים ואחיות של המנוח/ה, מעגל רביעי הם בני משפחה רחוקים יותר כמו דודים ובני דודים. לפי החוק לאחר מותו של אדם מי שזכאים קודם כל ברכושו הם בני המשפחה מן המעגל הראשון. אם אין הורים בחיים או בן זוג בדמות בעל או בן זוג ידוע בציבור, הרי שאז הרכוש הולך לילדים, אם אין גם ילדים, הירושה תעבור למעגל השלישי וכך הלאה.
חלוקת ירושה במקרים מורכבים

ומה קורה כאשר בני הזוג נישאו בשנית
לאור אחוז הגירושין הגבוה בישראל, אין זה נדיר למצוא משפחות שבהם ההורים התחתנו בשנית והולידו גם ילדים עם בן הזוג החדש. מה אז קורה- האם לבן הזוג ממנו גרושים מגיעה הירושה או לבן הזוג הנוכחי? האם לילדים מנשואים קודמים מגיע אותו חלק בירושה כמו לילדים מן הנישואין הנוכחיים? אין ספק כי זהו מצב סבוך במיוחד, גם עבור בית המשפט ולשם פתרונו יאלצו הצדדים להשתמש בעו"ד לענייני ירושות ממולח וחריף במיוחד והרבה סבלנות. 

בית המשפט מעדיף תמיד את הצואה
בכל מקרה רצוי לדעת שאם יש לכם צוואה ביד, והיא חוקית ונעשתה לי כל הכללים ואתם אותרים לבית המשפט בשל אופן ההחלטה בחלוקת הרכוש, מרבית הסיכויים שלא תזכו בתביעה זו, שכן בית המשפט תמיד יעדיף את טובת הנפטר שקבע כיצד רכושו יחולק. 


עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חלוקת ירושה במקרה שלמנוח קיים בן זוג
סגור