מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » זכויותיו של בן זוג
מגזין משפחה

זכויותיו של בן זוג

כאשר נפטר אדם שהשאיר אחריו צוואה תקינה המביעה באופן ראוי את רצונו באשר לחלוקת רכושו, אותה צוואה תשמש כמקור החוקי לחלוקת הירושה ועל פיה יתבצעו הדברים. אך מה קורה במקרים בהם לא הותיר אחריו אדם צוואה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/9/2013
  • |
  • 16:06
  • |
  • 2602 צפיות

במקרה כמו המתואר לעיל, חוק הירושה קובע תבנית מוגדרת של אופן חלוקת ירושתו של אדם שנפטר ולא השאיר אחריו צוואה. על פי הוראות החוק ישנה חשיבות מהותית למצבו המשפחתי של הנפטר שכן העובדה שהיה נשוי ו/או בעל ילדים ו/או הורים ו/או אחרים יהוו נדבך רציני באופן חלוקת הירושה.

חלוקת הירושה על פי חוק הירושה
בניגוד לדעה הנפוצה בקרב רבים לפיה לאחר מותו של אדם יעבור כל רכושו לבן זוגו ו/או לילדיו, במציאות לא כך הוא הדבר. כאשר הנפטר לא ערך צוואה הרכוש יחולק על פי הוראות חוק הירושה ומשכך יכול להיווצר מצב בו אדם שבבעלותו דירה בבעלות משותפת יחד עם אישתו, לאחר מותו תאלץ האישה להתמודד עם שותפים חדשים בבעלות על הדירה, שכן על פי הוראות החוק לילדיו של המנוח הזכות לקבל מחצית מזכויותיו בדירה ואילו לאישתו מגיע לקבל את המחצית השניה, כך שבסופו של יום לילדים מגיע 1/4 מהזכויות בדירה ואילו לאישה 3/4 מהזכויות בדירה.
אם הבעל נפטר, האישה זכאית ל-3/4 משווי הדירה שהייתה בבעלותם. הילדים זכאים ל25% הנותרים

חלוקה לא מתוכננת
מצבים אבסורדים מעין אלה עלולים להתרחש גם כאשר לנפטר לא היו ילדים אך הוריו היו בחיים ביום מותו, שכן במצב דברים זה להורה הזכות לקבל מחצית מן הזכויות בדירה שהיו מצויות בידי בנם, כך שבן הזוג שנותר בחיים נדרש לחלוק בזכויות בדירתו עם הוריו של בן הזוג שנפטר מצב שעלול להיות לא אחת בעייתי עד מאוד.

מצבים דומים עלולים להתעורר גם כאשר לנפטר ילדים מיותר מבן זוג אחד, כאשר האחים של הנפטר דורשים את זכויותיהם בנכס ועוד.

חובת היוועצות בעורך דין מומחה
בכל בקשה לקיום צוואה או לחילופין חלוקת ירושה בהתאם לחוק הירושה, חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני המשפחה בכלל ובדיני הצוואות בפרט, הוא ידע להכווין אתכם בכל הנוגע לתהליך החלוקה.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני חלוקת רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חלוקת רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויותיו של בן זוג
סגור