מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » הטיסה בוטלה - האם אפשר לתבוע?
מגזין נזיקין

הטיסה בוטלה - האם אפשר לתבוע?

ישנה הגדרה משפטית ל"טיסה שבוטלה", וכדי להבין מה ניתן לתבוע ואם ניתן לתבוע זאת מחברת התעופה או מטעם מארגן הטיול עקב ביטול הטיסה חשוב להבין לעומק את ההגדרה הזו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/1/2014
  • |
  • 15:55
  • |
  • 1723 צפיות

חוק שירותי התעופה לפיצוי ולסיוע משום ביטול טיסה או שינויים בתנאי הטיסה משנת 2012 מגדיר "טיסה שבוטלה" כטיסה שלא נתקיימה, או כטיסה אשר המריאה באיחור שאינו קטן משמונה שעות ממועד הטיסה הנקוב. לפי חוק, הודעת ביטול הטיסה נחלקת לשלוש קטגוריות והעיקרון המנחה הוא מתן חלופות; ככל שמתקרבים למועד הטיסה, כן החלופות שניתן להציע לנוסע הולכות ומתמעטות. ההטבות וההצעות כוללות בין היתר שירותי מזון ומשקאות לפי משך ההמתנה, שירותי הסעה לבית מלון וגם ממנו וכן שליחת הודעה בפקס או במייל והוצאת שתי שיחות על פי בחירת הנוסע.

הזמן שנותר עד לטיסה מהביטול
ביטול שהוא מעל ל-14 ימים ממועד הטיסה המתוכננת יאפשר השבת תמורה כספית עבור מחיר כרטיס לטיסות זולות ובלא פיצוי נוסף. ביטול שבין 7-14 ימים ממועד הטיסה יחייב את המבטל להעניק טיסה חלופית המוקדמת עד לשעתיים ממועד הטיסה המקורי, כשמועד הנחיתה במקום היעד הינו עד לארבע שעות ממועד הנחיתה המקורית. כך המבטלים ימנעו משיפוי בפיצוי כספי. 
פיצוי בגין נזקי טיסות

מה קורה אם הודעת הביטול היא בטווח של מתחת ל-7 ימים?
אילו הנוסע קיבל הודעת ביטול על מועד הטיסה המקורי שלו פחות משבעה ימים, חברת התעופה או המארגנים שמבטלים זאת יציעו טיסה חלופית ששעת המראתה מוקדמת הוקדמה בשעה אחת לכל היותר. במקרה זה – בניגוד למרבית המקרים האחרים, המבטל ישלם פיצוי כספי לנוסע.

מה יהיה גובה הפיצוי?
פעמים רבות נוסעים חשים עגמת נפש ולעתים חווים גם הפסד פרנסה או שינוי בלתי רצוי בתוכניות בגין אותו ביטול טיסה – כיון שזה ניתן באופן חד צדדי ואף ללא התראה מראש במידה מספקת. ישנה נוסחת פיצוי, שנגזרת מן המרחק שבין נקודת המוצא לנקודת היעד – ניתן להתייעץ עם עורך דין נזיקין על מנת להבין כמה אפשר לדרוש מן המבטלים. לעתים קרובות ישנה אפשרות בחירה בידיו של הנוסע – בין אם לקבל פיצוי כספי או אחר ומתי כדאי לוותר על זכויות במקרים של פיצוי מיטיב. הכוונה היא להעניק לנוסעים את ההבטחה כי חברות התעופה והמארגנים אכן עושים ככל שביכולתם על מנת למנוע סבל או עגמת נפש לנוסע – גם בשוק שהולך ונהיה יותר תחרותי.


עורכי דין לתביעות פיצויים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הטיסה בוטלה - האם אפשר לתבוע?
סגור