מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » שוטר תנועה עצר אתכם? כך לא תקבלו דוח
מגזין תעבורה

שוטר תנועה עצר אתכם? כך לא תקבלו דוח

האפשרות שתקבלו דו"ח תנועה עומדת מעבר לפינה, או לפחות לעצור לביקורת משטרה בנושא כל שהוא. כדאי לדעת מה השיקולים שמובילים את השוטר לכתוב דו"ח תנועה, ומה הוא לוקח בחשבון תוך שהוא מחליט אם לרשום את הדו"ח או לא.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/1/2014
  • |
  • 16:00
  • |
  • 2954 צפיות

שוטר תנועה אשר רושם את הדו"ח הוא המקור הראשון שיכול להשפיע באופן חד על כתב האישום בדו"ח התנועה. היות שבדרך כלל הנהג אינו מוכן מראש לאותו עימות או מפגש עם השוטר, רצוי להבין שהשוטר אינו חייב לרשום את הדו"ח – הוא אינו מחויב לרישום דו"ח גם אם זו העבירה החמורה ביותר. התנהלות נכונה מול השוטר יכולה למנוע את דו"ח התנועה או לפחות לשנות את שיקול דעתו – מה שישפיע על כתב האישום. 

נהלים והנחיות של משטרת ישראל
גבולות שיקול הדעת שניתנים לשוטר התנועה רחבים יותר מאלו של השופטים שיהיו במשפט התעבורה. אין בידי  השופטים לוותר לנאשם ולבטל את כתב האישום אשר הוגש כדין על בסיס ראיות מוצקות שהוסיף לכך שוטר התנועה. קנס או שלילה – אלו נושאים שיכולים להיעצר כבר בידי השוטר, ואפילו להסתפק רק באזהרה, או ברישום של דמי קנס נמוכים יותר בגין עבירה מינימלית. יש לומר, כי במקרים של עבירות חמורות – סביר להניח כי השוטר יפעל על פי הנהלים – ותחנונים עלולים להיות כאן מיותרים.
עבירות תעבורה וזיכוי מהן

דברים שניתן ליישם בשטח
יחסו של הנהג כלפי השוטר משפיע בהכרח על פעולתו של השוטר. התנהגות שאינה נאותה עלולה לדחוק את הנהג אל הפינה ולא להותיר ברירה לשוטר. בנוסף, ישנם גורמים שאינם תלויים בנהג כמו למשל עיתוי המצב במהלך משמרתו של השוטר. מפגש עם השוטר בתחילת המשמרת מוביל במרבית הסיכויים לדו"ח, בעוד שבהמשך המשמרת יכול להיות שהשוטר הגיע לתפוקה מלאה ולכן ניתן אף לחמוק מרישום הדו"ח.

מעמד חברתי והיחס לדו"חות
פעמים רבות השוטר דווקא כן מתחשב במצבו הפיננסי של הנהג, אולם זה לא בא לידי ביטוי באורח בולט לעין וניכר; כאשר השוטר מבין כי מולו עומד אדם בעל אמצעים יכול להיות מושפע מכך בזמן שהוא רושם דו"ח. 

האם הדו"ח אינו מוצדק בהכרח?
מי שמעוניין לנסות ולערער על הדו"ח שהתקבל, יכול לפנות לעורך דין תעבורה ולהתייעץ בנוגע לעילת הערעור, האם הראיות מספקות ויש מקום לטעון לסתירת הטיעונים? האם כדאי להשקיע אנרגיות, זמן וכספים עבור אותו ערעור? כל מקרה נשקל בגפו. 

מאמרים בתחום זה:

עורכי דין לדוחות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדוחות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שוטר תנועה עצר אתכם? כך לא תקבלו דוח
סגור