מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הסכם חלוקת ירושה בין יורשים
מגזין משפחה

הסכם חלוקת ירושה בין יורשים

לאחר מותו של אדם עיזבונו מתחלק בין יורשיו בהתאם לחוק הירושה או בהתאם לצוואה שהכין מבעוד מועד. מאמר זה מתאר חלופה נוספת בעזרתה ניתן להסדיר את חלוקת הירושה:
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/1/2014
  • |
  • 12:49
  • |
  • 2286 צפיות

בהתאם לחוק המונהג בישראל, ירושתו של אדם, במידה ואין ברשותו צוואה, מתחלקת בין יורשיו החוקיים בהתאם לחוק הירושה אשר קובע הסדרים קבועים בין אם לנפטר בן/ בת זוג ובין אם ברשותו ילדים. אם יש ברשות הנפטר צוואה, לא יכול חוק הירושה על עיזבונות, וכלל הרכוש יתחלק בהתאם לרצונו כפי שקבע בצוואתו האחרונה. סיטואציה זו בה נדרשים היורשים לחלק בניהם את ירושתו של אדם, עלולה להוביל לסכסוכים ומבוכות רבות בשאלת אופן החלוקה.

הסדרת חלוקת הירושה על ידי הסכם
אחד הפתרונות האפשריים והטובים ביותר לחלוקת ירושה באופן חוקי ומוסדר, שלא יעורר בעתיד שאלות ותהיות לגבי אופן החלוקה, קיפוח חלק מהיורשים ועוד הנו ניסוח של הסכם חלוקת ירושה אשר מוסכם על ידי כלל היורשים. ההסכם צריך לכלול את שמותיהם ופרטי זהותם של כלל היורשים, את האופן בו יחולק הרכוש ואת גמירות דעתם והסכמתם המודעת של כלל היורשים. בכדי להעניק להסכם תוקף חוקי חשוב מאוד לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה אשר יוודא כי ההסכם אליו הגיעו היורשים הנו הסכם חוקי, רציונאלי וכי כלל הצדדים החתומים על ההסכם, חתומים עליו מרצונם האישי.
איך מחלקים את הירושה בין היורשים

יתרונות בולטים להסכם ירושה
מלבד הסדר שמעניק הסכם חלוקת העיזבון והעובדה כי ניתן לבקש מבית המשפט לאשרר את ההסכם ולהעניק לו תוקף של פסק דין, להסכם הגירושין יתרון בולט נוסף, בעיקר כאשר במסת הנכסים קיימים גם נכסי מקרקעין, שכן העברה של נכס בירושה פטורה ממס, בכפוף לתנאי שלא מתבצע איזון כספי מעבר למכלול העיזבון. בהסכם העיזבון אין הכרח לחלק את מסת הנכסים באופן שווה, ההכרח היחידי הנדרש בהתאם להוראות החוק מדבר על גמירות דעת ורצון חופשי של הצדדים.

היוועצות משפטית
בכל מקרה בו הנם עומדים מול הליך של חלוקת עיזבון, חשוב מעוד להיעזר בשרותיו של עורך דין מקצועי אשר ידע להכווין ולהנחות אתכם בצורה האופטימאלית. ליווי של עורך דין לקראת החתימה על הסכם חלוקת הירושה ובמהלכו יעניק לכם את השקט הנפשי הנדרש כדי להיות בטוחים כי ההסכם הנו הסכם נכון אשר מיטיב עמכם באופן מקסימאלי.

מאמרים בתחום: 

עורכי דין לענייני ירושות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ירושות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסכם חלוקת ירושה בין יורשים
סגור