מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » מהו שיבוש הליכי משפט ומה העונש בגינו?
מגזין אזרחי

מהו שיבוש הליכי משפט ומה העונש בגינו?

שיבוש הליכי משפט הן פעולות שנעשות למניעת הלך המשפט התקין. החוק קובע עבור כל פעולה מיוחדת ומסוימת של שיבוש הליכי משפט את העונש המגיע לה. איך להתנהל במידה שהוגש כתב תביעה בנושא זה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/1/2014
  • |
  • 13:24
  • |
  • 2836 צפיות

המונח הידוע "שיבוש הליכי משפט" הוא בעל משמעות רחבה ואף נתון לפרשנות בידי התובעים. על פי סעיף 244 לחוק העונשין, נקבע כי שיבוש הליכי משפט הם עבירה התנהגותית ולא תלויה בתוצאה. מדובר על פעולה שבאה להכשיל או למנוע הליכים שיפוטיים או כדי להוביל לעיוות הדין. פעולות אלו יכולות להיות העלמת ראיות, עדות שקר, בידוי ראיות, שבועת שקר, עדויות סותרות, סירוב למתן עדות, הדחה בחקירה והדחה בעדות, מסירת ידיעות כוזבות לשוטר או למי שהוסמך לתבוע, הטרדת עד ועוד.

שיבוש עדויות
אילו ניתנו עדויות סותרות בפני רשויות שונות בשאלות שהנן עובדתיות ומהותיות לגבי העניין – הכול כדי להטעות במכוון, הדין הוא מאסר 5 שנים. אילו ניתנה עדות שקר במהלך הליך שיפוטי בדבר שאלה נידונה, הדין הוא שבע שנות מאסר או תשע – אילו זה נעשה בעבור טובת הנאה. הדחה בעדות היא הנעת אדם או ניסיון להניעו מעדות בהליך שיפוטי או מאי מסירת עדות או למתן עדות שקר וגם לחזרה בו מעדות שנמסרה – הדין של אותו אדם שהניע הוא 7 שנות מאסר. אילו זה נעשה תוך הפחדה, איומים, טובת הנאה או במרמה – הדין הוא 9 שנות מאסר.
שיבוש הליכים משפטיים

זילות בית משפט
בסעיף 255 ישנה התייחסות לאמירה או לכתיבת דבר מה על שופט או על דיין בעניין כהונתו תוך כוונה לפגוע במעמדו – כמו גם פרסום דברי גידוף כנגדם כדי לבזות או להחשיד את דרכי השפיטה, הדין הוא מאסר שלוש שנים. מפעילים שיקול דעת אודות טיב הביקורת שמועברת על ידי אותו אדם. הגבול הוא דק ועלול להיות תלוי במידה רבה באופן הצגת המידע בבית המשפט על ידי עורך דין שמונה מטעם ההגנה.

עבירות בריחה והברחה
ישנם הבורחים מעונשם, ביודעם כי צפוי להם עונש כל שהוא. במידה שאותו אדם מורשע או מואשם בביצוע פשע, מאסרו שבע שנים, ובכל מקרה אחר הדין הוא שלוש שנים. במידה שאדם סייע לבריחתו של אחר ממשמורת חוקית או שמכניס באופן ישיר או בעקיפין דבר המסייע ומקל על בריחתו של אסיר או עצור, דינו מאסר 7 שנים. 


עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהו שיבוש הליכי משפט ומה העונש בגינו?
סגור