מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הסדרי גבייה- כל מה שרציתם לדעת
מגזין חובות והוצל"פ

הסדרי גבייה- כל מה שרציתם לדעת

ישנם מצבים בהם על אף שקיימת חובה על אדם מסוים לשלם סכום בגין שירות ו/או מוצר ואו ייעוץ אותו הוא סיפק, מתקשה הוא בהליך הגבייה עקב אי יכולת פירעון. מאמר זה מפרט בקצרה אודות סוגיה זו וכיצד ניתן להתמודד עימה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/1/2014
  • |
  • 16:54
  • |
  • 2029 צפיות

אחת מהמטרות העיקריות של מערכת המשפט הינה יצירת בטחון וסדר חברתי אשר יאפשר לכל אחד מאיתנו להתקשר בהסכמים עסקיים ללא צורך בביצוע חקירות ובדיקות נרחבות על הצד השני טרם ביצוע העסקה. על אף שקימת מטרה ברורה זו, בפועל אין מערכת המשפט צולחת בהקניית ביטחון זה שכן ישנם מצבים רבים בהם על אף שזכותנו לקבל תשלום בהתאם לפסיקה של בית המשפט או בהתאם לחוזה כתוב ומפורש, לא נזכה לקבל את התשלום. אחד המקרים המפורסמים בהם נתקלה תובעת במצב דברים בו זכתה היא בפסק דין לטובתה, אך בפועל עקב פשיטת רגלו של הנתבע וחובותיו הקודמים לנושים רבים ותביעות רבות נוספות, לא תזכה היא לקבל את המגיע לה. המקרה הינו המקרה של תביעתה של הדוגמנית בר רפאלי נגד יבואני סמסונג.

כיצד נוכל להבטיח כי נקבל את התשלום המגיע לנו?
כיום, על מנת להבטיח לעצמך כי תקבל את מלוא התשלום בגין שירות, מוצר או ייעוץ שנתת בהתאם לחוזי עבודה מסוגים שונים חשוב לנקוט במספר פעולות חיוניות מבעוד מועד שיעזרו לנו לגבות את התשלום. ראשית, חשוב לערוך בירור מקדים אודות יכולת הפירעון של החברה ו/או האדם עמו הנכם עומדים לבצע עסקה. שנית ניתן ואף רצוי לקבל בטחונות מתאימים אשר יבטיחו את קבלת התשלום כגון קבלת שטר חוב, ערבות אישית, צ'ק בטחון ועוד. כמו כן להימנע מקבלת צ'קים שכן יכולת הגבייה בעזרתם קשה עד בלתי אפשרית. בדיקות מקדימות וסיוע של בטחונות כספיים יעניקו למספק השירותים את הביטחון המלא כי אכן כספו ישולם.
גבייה נכונה- שיטות

נקיטת פעולות לגביית כספים נכונה
בכל מקרה בו בידי זוכה בפסק דין או חוב פסוק לטובתו כנגד חברה רשאי הוא, בכפוף להוראות בדין, להגיש בקשה לפירוק החברה בידי נושיה, ובהתאם להוראות בית המשפט שלרוב ימנה כונס נכסים אשר יבדוק וייבחן את נכסי החברה, וישאף להסדיר ולהגיע להסדר עם הנושים בהתאם לסדר הנשייה הקבוע בחוק. בקשה לפירוק החברה על ידי נושיה הנו מהלך ארוך וקשה שסופו הוא איבוד ערך והפסדים כספיים רבים.

חובת התייעצות משפטית עם עורך דין
בכל מקרה בו אנו נקלעים למצב דברים מהסוג המתואר לעיל, חשוב לנקוט מספר פעולות חיוניות שבסוף אין מנוס מהגשת תביעה משפטית המותאמת לסוג הנתבע (אדם פרטי או חברה). במקרים חריגים בהם יש חשש מהברחת נכסים, קיימת האפשרות להגיש בקשה לעיקול כספי כסעד זמני טרם הגשת התביעה. בכל מקרה חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין מוסמך המתמחה בדיני ההוצאה לפועל ואפשרויות הגבייה השונות.


עורכי דין להסדרי חובות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להסדרי חובות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסדרי גבייה- כל מה שרציתם לדעת
סגור