מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » עבירת החזקת סכין או אגרופן
מגזין פלילי

עבירת החזקת סכין או אגרופן

החזקת סכין או אולר בבית היא דבר נפוץ ומקובל – עבור טיולים ופיקניקים למשל. על פי סעיף 186 לחוק העונשין, חל איסור על החזקה זו משום מהותם הפלילית. בחוק זה מפרטים גם את גורמי האכיפה, את האחזקה ואת השימוש בהם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/1/2014
  • |
  • 16:55
  • |
  • 2553 צפיות

איסור החזקת אגרופן או סכין בבית חל כל עוד אותו אדם המחזיק בכך לא הוכיח כי ההחזקה היא למטרה כשרה. עצם החזקת כלי זה, בין אם בוצעה בו עבירה כל שהיא וגם אם לא – נחשבת לעבירה חמורה כשבית המשפט מחמיר גם בענישתו כלפי הנאשמים שהורשעו בעבירה. העבירה מתקיימת גם אם בעל האגרופן או הסכין לא שהה בבית בשעה שהחפצים הללו נתפסו בכליו בביתו, מתקיים יסוד עובדתי לעבירה ולכן ניתן לפסוק לו הרשעה שנהוגה במקרה זה – עד חמש שנות מאסר. 

טענת החזקת סכין למטרה כשרה
יש להגדיר סכין – מה היא לצורך אותו חוק עונשין. לאחר שהמשטרה מצאה בכליו של הנאשם את הסכין או את האגרופן לפי ההגדרה, על אותו אדם להוכיח כי היה אמור להשתמש בה למטרה כשרה, כלומר שלא לשם ביצועה של עבירה אחרת. יש הסבורים כי יש להוכיח גם את עיקרון תום הלב ואת המטרה הראויה שלזכותה מחזיקים בסכין או באגרופן, כמו למשל ניקוי של דגים. 
עבירת החזקת נשק קר

הענישה בגין החזקת אגרופן או סכין
על פי סעיף 186 א' בחוק העונשין נקבע שעבירת החזקת סכין היא עבירה שהעונש עליה על פי חשיבות נסיבות העבירה יכול להגיע גם לחמש שנים. חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי עוד בשלב המוקדם ביותר, על מנת לתכנן את אסטרטגיית החקירה או לכל הפחות את אסטרטגיית המשפט שיערך בנושא. גם החזקת הסכין מחוץ לבית – כמו בחצר או במקום העבודה למשל, ללא סיבה כשרה מוכחת, אסורה. התוספת השניה לחוק העונשין מדברת על איסור החזקת סכין במקומות דוגמת מוסדות ציבוריים – כחריג להליך הפלילי. 

חיפוש שוטר בכליו של אדם
חוק סדר הדין הפלילי משנת 1996 עוסק בין היתר בסמכותו של שוטר לערוך חיפוש בכליו של אדם פלוני, חוק הידוע גם בשמו "חוק החיפוש". לפי סעיף 3 א' לחוק זה, השוטר הוא בר סמכות כדי לערוך חיפוש גם ללא צו בית משפט כשיש בידו יסוד סביר לחשוד כי על גופו של אדם ישנה ראיה שתסייע בהוכחת ביצוע עבירה. 


עורכי דין לעברות אלימות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות אלימות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבירת החזקת סכין או אגרופן
סגור