מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » תאונת דרכים עם חבלות קלות
מגזין תעבורה

תאונת דרכים עם חבלות קלות

אפקט הפגיעה מתאונת דרכים – גם הקלה ביותר – אינו חייב להגיע באופן מיידי – הוא עלול להיות מורגש גם זמן מה לאחר מכן. על מנת לצבור את מירב התנאים לתביעת ביטוח לצורך קבלת פיצוי כספי, רצוי להתייעץ עם עורך דין בתחום זה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/1/2014
  • |
  • 17:39
  • |
  • 2005 צפיות

במידה שקרתה תאונת דרכים – ולו "הקלה" ביותר שבה אין לכאורה תחושות של כאב ופגיעה, עדיין יש לפנות לחדר המיון על מנת לקבל טיפול רפואי מתאים ולאסוף את המסמכים והתיעודים שאותו יהיה ניתן להגיש בעתיד לחברת הביטוח בתביעה מסודרת. בעתיד, יתכנו מיחושים עזים יותר ותלונות על כאבים שמקורם עלול להיות מן התאונה – גם בטווח זמן של חודשים לאחריה. ממצאים רפואיים שמועד כתיבתם הוא מתקופת הטיפול שלאחר התאונה חיוניים בהכרח להגשת התביעה לחברת הביטוח. 

מה לעשות ברגע שמורגשים מיחושים?
גם לאחר חלוף זמן ממועד התאונה – ימים או חודשים בהם מורגשים כאבים או מגבלות כל שהן, יש לפנות לרופא מטפל בקופת החולים, להשלח לבדיקות ולצילומים, לקבל חוות דעת ולגלות את מה שהרופא המטפל בחדר המיון בשעות שלאחר התאונה לא גילה. 
נהיגה בטוחה ואחראית

מי הם אותם פצועים בחבלות קלות?
החוק לנפגעי תאונות דרכים כתוב באופן מעט מסורבל מכדי להבין את הגדרותיו הבלתי עקביות, לכן ישנה לעתים דילמה בהכרעה לגבי גובה הפיצויים שיקבעו לנפגע גם לאחר שנקבעה זכאותו לפיצויים. במקרה של פגיעות קלות כמו למשל Whiplash (צליפת שוט) או חבלות אחרות שאינן מובילות לנכות או לאובדן כושר עבודה, משך הטיפול בהליך יתקצר והפיצויים יגיעו במהרה. 

רמת ענישה במקרים אלו
במידה שהפגיעה בזמן תאונת דרכים גרמה לחבלות קלות יחסית מתאונת הדרכים, הענישה שתיקבע לנאשם תלויה בסעיף האישום ובחומרתה של הפגיעה. תאונה עם חבלות קלות תוביל לפסילת רישיון לתקופה של שלושה חודשים לנהג האשם, ובמידה שהחבלות חמורות תהיה קיימת חובת פסילה לתקופה של לפחות 3 חודשים – לפחות עד לתום ההליכים על פי דרישת המשטרה.

איך מתנהל הליך התביעה?
הליך התביעה יקבע לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ויתנהל בהתאם לאופיו של המקרה, חומרתו והתגובה של חברת הביטוח. ניתן לכלול דרישה של תשלום על חשבון התביעה, יש להגיש את כתב התביעה, לבצע הליך לקביעת אחוזי הנכות מול הביטוח הלאומי ולנהל משא ומתן מול חברת הביטוח כדי להגיע לפשרה או לנהל משפט עד לקבלת פסק הדין.

מאמרים בתחום:

עורכי דין לשלילת רישיון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשלילת רישיון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תאונת דרכים עם חבלות קלות
סגור