מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » תאונות בחו"ל - איך לתבוע פיצויים
מגזין נזיקין

תאונות בחו"ל - איך לתבוע פיצויים

החופשה בחו"ל עלולה לקבל תפנית בלתי רצויה תוך כדי הסבת נזק גופני לגוף. נוסעים לחו"ל שנפגעו בגופם יפעילו את חברות הביטוח ויקבלו שירותים שונים, אולם איך לתבוע את הפיצויים מן החברה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/1/2014
  • |
  • 14:47
  • |
  • 2187 צפיות

בכל חודש ושנה ישראלים המטיילים ברחבי העולם ביעדים האורבניים או בטבע הפראי נקלעים לתאונות מסוגים שונים, ונאלצים להתמודד עם קבלת השירותים בזמן ועל פי ההסכם, יחד עם פניה לגורמים משפטיים כדי לנצח על ההיבט המשפטי שבעניין. ההתנהלות בשפה שאינה שפת אם מול המדינה הזרה כדי לקבל את הפיצוי ההולם מן המזיק היא אילוץ בלתי נעים ומתמשך. במדינות המפותחות בעיקר, ניתן לתבוע את המזיק באמצעות המערכת המשפטית שבמדינה בה התאונה ארעה, ולקבל פיצויים על פי הדין המקומי. כל ההליך מנוהל בידיו של עורך דין ישראלי וגם עורך דין מקומי.

מה לעשות על מנת להגיש תביעה?
לאחר התאונה, יש לגשת באופן המהיר ביותר ולקבל טיפול רפואי. לאחר מכן יש לפעול באופן מסודר ושיטתי כדי לקבל את הפיצוי הרלבנטי. יש לתעד את האירוע ולאסוף את כל המסמכים הרפואיים והתיעודיים שמצטברים בגין העניין – לרבות תמונות וצילומי וידאו של מקום התאונה בזמן האירוע או גביית עדויות מהנוכחים במקום – ורישום פרטי ההתקשרות אליהם. 
איך תובעים פיצויים בחו"ל?

תאונות דרכים בחו"ל
תאונות של פגע וברח בחו"ל קשות לטיפול, כיון שאין קצה חוט את מי לתבוע, אולם כל עוד זה מתבצע בשטח רשות כל שהיא, ניתן לתבוע על פי ההתנהלות המקומית בתחום זה. לו מדובר על תאונת דרכים שבה הוחלפו פרטי המבוטח, ניתן לתבוע את חברת הביטוח ויתכן שגם את הנהג הפוגע ישירות. 

תאונת עבודה בחו"ל
במקרים של תאונת עבודה בחו"ל – יש לחקור את החוזה שבין המעסיק למועסק ואת הפוליסה שמופעלת עליו. יש לברר האם זו תאונה שמוגדרת כתאונת עבודה, ואם כן- לתבוע את המעסיק או את חברת הביטוח שבאמצעותה בוטח. 

פציעות וחילוץ בטיולים
מטיילים רבים עלולים להיקלע למצב שבו יאלצו להשתמש בשירותי חילוץ והצלה בחו"ל. תביעת הביטוח תתבצע בהתאם לכתוב בביטוח הנסיעות שנערך והוסכם בין המבוטח שטס ובין המבטחת טרם הנסיעה. מעבר לסיוע שיוגש, ניתן לתבוע את חברת הביטוח באשר לסעיפים שונים – לכן רצוי להתקשר עם עורך דין שמטפל בכך. 


עורכי דין נזקי גוף
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין נזקי גוף. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תאונות בחו"ל - איך לתבוע פיצויים
סגור