מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פיצויים וזכויות לאחר תאונת עבודה
מגזין עבודה

פיצויים וזכויות לאחר תאונת עבודה

פציעה או כל פגיעה במקום העבודה אדם שנפצע במקום העבודה, בדרך אליה או ממנה ועקב העבודה, נקראת גם "תאונת עבודה", אולם מי שמחליט בסופו של דבר כי המקרה עומד בהגדרות הוא המוסד לביטוח לאומי – והוא האחראי לגודל הפיצויים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/7/2013
  • |
  • 16:29
  • |
  • 2084 צפיות

עובדים שנפגעו במהלך עבודתם והופנו לקבלת טיפול רפואי או שאיבדו בעקבות כך מכושר עבודתם, יכולים לפנות בתביעה לביטוח הלאומי באמצעות עורך דין תאונות עבודה, אולם חשוב לציין, כי עצם שליחת הטופס 250 ממקום העבודה למוסד הרפואי שבו טופל הנפגע אינו הופך את המקרה לתאונת עבודה. זהו מסמך שנקרא גם "תעודה ראשונה עבור נפגע עבודה", אולם אינו מעיד על מענה להגדרות של הביטוח הלאומי ולמעשה עד לרגע שבו הביטוח הלאומי מכיר במקרה זה כתאונת עבודה עדיין ישנו ספק בכך ובהתאם – משתמעים מכך גם הפיצויים שמגיעים לו.

מהן הזכויות של הנפגע מביטוח לאומי?
ישנו מספר יסודות בחוק הביטוח הלאומי המרכיבים את זכויות הנפגע. בין הזכויות הללו- הזכות לקבל טיפול רפואי, זכות לקבלת שיקום מקצועי, זכות למענק נכות מן העבודה או לקצבת נכות מטעם מקום העבודה, זכות לתשלום עקב אובדן של כושר עבודה, זכות לקבלת שיקום מקצועי, גמלאות תלויים ועוד.

לאיזה טיפול רפואי יצטרך המטופל
הזכאות לטיפול רפואי כוללת מימון לכל ההוצאות הרפואיות – גם בשלבים הראשונים שלאחר הפציעה. בשלב הראשוני, גם קופות החולים מממנות את ההוצאות הרפואיות, אולם אלו דורשות החזרים מביטוח לאומי – ורק אם הנפגע פנה באמצעות טופס לביטוח הלאומי בהודעה על פגיעה בעבודה לקבלת הכרה בתאונת העבודה – יתקבלו ההחזרים.

טיפולים כלולים בסל הבריאות
בתאונת עבודה, הרופאים בקופות החולים יכולים להמליץ על טיפול מסוים – אולם אינם בקיאים בכל אותם טיפולים – אם הם כלולים או אם לאו בסל הבריאות. משום כך לא ממליצים באופן ראשוני על טיפולים כמו למשל MRI וטיפולים יקרים אחרים, על כן סוג הטיפול שיקבלו מלכתחילה עלול להיות נחות יותר. בכל מקרה בו מסופק טיפול או שירות רפואי שבו ישנו ספרק לגבי ההחזרים הרפואיים, רצוי ליצור קשר גם עם הענף לנפגעי עבודה שבמוסד לביטוח לאומי באזור המגורים של הנפגע.

עורכי דין לענייני תאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצויים וזכויות לאחר תאונת עבודה
סגור