מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » חשיבות התיעוד הנכון במקרה של תאונת דרכים
מגזין תעבורה

חשיבות התיעוד הנכון במקרה של תאונת דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ביומו ומטופלות על פי מיטב הראיות שבהן ניתן להשתמש כדי להוכיח אשמתו של מי הייתה בעניין. התיעוד המקיף והמלא של תאונת הדרכים הוא בעל ערך רב, וכדי שלא יהפוך לחרב פיפיות – עורך הדין עושה בכך שימוש מושכל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/1/2014
  • |
  • 15:30
  • |
  • 2123 צפיות

בתאונת דרכים ישנו סדר פעולות שיש לבצע. החוק דורש וידוא של הושטת יד לכלל נפגעי התאונה – ולא לעזוב פצועים בשטח. גם כאשר המעורבים אינם מתלוננים על פגיעה או כאבים, יש לוודא כי הם תחת טיפול רפואי. פעמים רבות, הנפגעים אינם מרגישים את היקף הנזק אלא רק לאחר ימים, שבועות וחודשים מזמן התאונה. חשוב לוודא כי כבר מזמן קבלת הטיפול הרפואי בשטח דרך קבלת טיפול בם בבתי החולים ובמרכזי השיקום והפיזיותרפיה, יש לתעד ולאגור את כלל המסמכים שבהם רשומות התלונות, הממצאים והמסקנות מהבדיקות. 

מה צריך לכלול התיעוד?
תיעוד שנאסף מן השטח עצמו מיד לאחר התאונה יכלול את פרטי המעורבים בתאונה – לרבות פרטי התקשרות ונתונים שונים של חברות הביטוח. אצל נהגים מבוטחים, סביר להניח כי קיים טופס מיוחד לשעת תאונה המסייע לעקוב וללקט את כל הפרטים הרלבנטיים, גם כשהמחשבות אינן מרוכזות בכך. יש לאסוף תמונות וקטעי וידאו מזמן וגם לאחר התאונה ולרשום את פרטי העדים לאירוע. 

תיעוד שלאחר המקרה
גם לאחר הטיפול הראשוני בשטח והפניית המטופלים לבית החולים, חשוב לא לפסוח על אף מסמך ולאגור בתיקיה מיוחדת. התיעוד הזה יסייע בתביעה הנזיקית לצורך קבלת פיצויי נזיקין כספיים מן הגורמים הרלבנטיים. 

איך מתעדים נכון לאחר תאונת דרכים?

שימוש באפליקציות לתיעוד
האפליקציות לתיעוד המקרה הן בדרך כלל חינמיות וניתנות להורדה מהירה. האפליקציה הזו מדריכה את המשתמשים בשלב אחר שלב – מסך אחר מסך אך לתעד את השותפים לתאונה, העדים, השתלשלות העניינים, הנזקים – לרבות צילומים שלהם, ואת כל זאת ניתן לשלוח לחברת הביטוח בקובץ. 

שימוש של עורך דין במידע
עורך דין תעבורה הוא בעל המקצוע שיכול להוביל את התביעה לכדי תוצאה מיטבית. הוא מרכז את התביעות לכלל הגורמים האפשריים – חברות הביטוח וגורמים אחראיים באופן ישיר, וקובע מהי אסטרטגית הטיפול הטובה ביותר. הוא יטפל גם במקרים שבהם חברות הביטוח מסרבות להחזיר פיצויים תוך הצגת טיעונים מתאימים לאור פסקי דין קודמים. 


עורכי דין לתאונת דרכים קטלנית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתאונת דרכים קטלנית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חשיבות התיעוד הנכון במקרה של תאונת דרכים
סגור