מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » נפצעתם במהלך השירות הצבאי? דעו זכויותיכם!
מגזין משרד הבטחון

נפצעתם במהלך השירות הצבאי? דעו זכויותיכם!

חייל או חיילת שנפגעו במהלך השירות הצבאי בגופם או בנפשם מסיבות שקשורות לשירות הצבאי או מסיבות שאין להן קשר לכך – זכאים לבדוק את היקף הפגיעה ולאחר שזה נתקבל לתבוע פיצויים ממשרד הביטחון – אולם רצוי לברר את כדאיות התביעה באמצעות עורך דין נזיקין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/1/2014
  • |
  • 17:36
  • |
  • 1873 צפיות

חוק אמות המידה מכיר בחיילים ובחיילות שנפגעו במהלך שירותם הצבאי אילו נחבלו שמהלך שירות חובה או בשירות מילואים פעיל, לקו במחלה או חלו במחלה שאף הלכה והחמירה במהלך השירות הצבאי – אלו מוכרים כנפגעי שירות צבאי, להבדיל מחיילים שנמצאים בשירות קבע. במידה שזה קרה, יש להבין מה הן הזכויות מול משרד הביטחון – והדרך הקלה לעשות את זה בהתאם לנסיבות המקרה של כל פונה היא לברר זאת מול עורך דין מתאים. 

מי בעל זכות תביעה להכרה בנכות?
על פי החוק – חיילים בשירות חובה, שוטרים, סוהרים, אנשי מוסד ושב"כ ונוספים זכאים לפנות בבקשה להכרה בנכותם לאגף לשיקום נכים, ולהכיר בזכותם על פי חוק הנכים – תגמולים ושיקום. גם חייל בשירות חובה שנפצע במהלכם של 14 ימי חופשה מאושרת יהיה זכאי להגיש את התביעה להכרה בנכות. התביעה תתקבל כל עוד נכותו תיקבע למעלה מ-20%.

הגשת התביעה
יש להגיש את התביעה לקצין התגמולים שנמצא באגף שיקום נכים. הוא ממונה על ידי שר המשפטים, לפי הוראות חוק הנכים העוסק בתביעות ובקביעת זכאות זו לצד חוק משפחות החיילים שנספו במערכה. את התביעה יש להגיש באמצעות טופס מיוחד ואליו מצורפים המסמכים הרפואיים שיש להם קשר לפגיעה, טופס ויתור על סודיות רפואית, אישור היחידה אודות תנאי השירות או כל אישור רלבנטי אחר – כפי שימליץ עורך הדין המטפל בנושא. 
זכויות חיילים שנפצעו בשירות הצבאי

עד מתי ניתן להגיש את התביעה?
יש להגיש את התביעה עד לשלוש שנים ממועד השחרור מן השירות בו התובע נפגע, ורק במקרים חריגים ומאושרים – אפשר לחרוג מטווח זמן זה בהגשת הבקשה. לאחר שהתביעה הוגשה, קצין התגמולים יחל בבירור הטענה תוך שהוא בוחן לעומק את טיב הפגיעה ואת הקשר שבין הפגיעה לעניין תנאי שירותו. 

הליך בירור התביעה
הליך בירור התביעה עלול לארוך כמה חודשים ואף שנה – ואף יותר, תחת תנאי תביעה מורכבים במיוחד או בתביעה שחסרים בה חלקים ופרטים מן הפאזל. לאחר הבירור- קצין התביעות יכול לקבל את התביעה- גם בחלקה, או לדחות אותה. 


עורכי דין לענייני נכי צה"ל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נכי צה"ל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נפצעתם במהלך השירות הצבאי? דעו זכויותיכם!
סגור