מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » גירושים – מה לעשות וממה להימנע?
מגזין משפחה

גירושים – מה לעשות וממה להימנע?

מוסד הנישואין נשמע מרגש – כשהשיא הוא החתונה וטקס ההשבעה לצד הקרובים. במחשבה על פני העתיד, כשליש מן הזוגות הנשואים יוצאים מן הקשר המוסדי הזה – גם אם ישנם ילדים משותפים. מסיבה זו, בדרך לגירושין חשוב לדעת מה לעשות וממה להמנע.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/2/2014
  • |
  • 17:40
  • |
  • 2096 צפיות

את בני הזוג לעתיד ניתן לבחור, אולם כשנכנסים למוסד הנישואין ישנן מחויבויות שיוצרות פני מציאות חדשה, אשר אורכת לאורך חיים שלמים ואפילו פחות – במידה שמעוניינים להמשיך הלאה. אומרים, כי הכניסה למוסד הנישואין היא קלה ביחס ל"יציאה" ממנו, ודווקא כאן – בניגוד למשל בניית בניין,  מגדל קלפים או קשר זוגי, דווקא קשה יותר להגיע להסכמות בין השניים כאשר רוצים להמשיך הלאה ולפרק את המערכת. זאת, משום שיש לתת מקום לנושאים כמו משמורות ילדים והסדרי ראייה, חלוקת רכוש והסכם ממון וגם הסדר חדש לצוואה.

משמורת משותפת או לא אחידה
כשישנם ילדים משותפים, חלוקת הזמנים נראית לפעמים טבעית, ולפעמים יש צורך לדון בכך ולהציג טיעונים שונים כדי לחלק את הזמנים אחרת. פעם ההורים יסכימו ביניהם על גידול הילדים לפי לוח זמנים שווה יחסית – במשמורת משותפת בה יקיימו את התנאים המתבקשים מכך, ופעם אחרת – יהיה זה טבעי שלילד יהיה בית אחד תוך קיום הקשר עם ההורה השני. 
מה חשוב לעשות בזמן גירושין

מזונות ילדים
סכום מזונות הילדים נקבע בידי בית המשפט על פי הנתונים שבמסמכים המראים שני הצדדים לגבי רמת ההכנסה וההוצאות של כל הורה והורה, ובעיקר על פי הצרכים של הילדים – הצרכים הבסיסיים כמו הוצאות חינוך, מלבוש, מדור, בריאות, טיפול בילדים וכדומה. יש לומר, שהסכום המדובר צריך להתאים גם לטווח הזמן הארוך. 

להימנע מהוצאות מיותרות
היות שמסתכלים על חשבונות ההוצאות מספר חודשים לאחור, הרי שגדל גם סל ההוצאות שנכנס לתוך החישוב של דמי המזונות. יחד עם זאת, חשוב לציין באמצעות ייצוג של עורך דין משפחה אם ישנה משמורת משותפת, ואם כן – רצוי לפעול ולהוזיל את סל דמי המזונות המשולם מדי חודש בחודשו. 

להסכים ביחד
כדי לחתום את פרק הזמן הקודם רצוי להסכים יחדיו על תהליך פרידה שיש בו כמה שפחות חיכוכים. על אף העומס שנוצר בין בני הזוג, סביר להניח שעדיין הקשר בין השניים ישאר ולו רק מתוך הרצון לשמור על תקינות מערכת היחסים המשפחתית והגישה הרצויה לטיפול בילדים בתהליך זה. 


הסכמי גירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום הסכמי גירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גירושים – מה לעשות וממה להימנע?
סגור