מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה תוך כדי דיבור בטלפון נייד
מגזין תעבורה

נהיגה תוך כדי דיבור בטלפון נייד

הטכנולוגיה ועימה פלאי הטלפונים החכמים הינה אמנם אליה, אולם קוץ בה; עדיין אין פיתרון באשר לפיתוי לזמינות במכשיר הטלפון הנייד והחזקתו בזמן נסיעה לשימושים שונים. החוק מוקיע זאת כיון שזהו גורם סיכון גבוה לתאונות דרכים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/2/2014
  • |
  • 17:02
  • |
  • 2292 צפיות

היכולת להיות זמין סביב השעון במייל, בטלפון, להודעות מיידיות, ברשתות החברתיות – יוצרת מציאות חדשה. אחת מן ההשלכות של השימוש הבלתי פוסק בטלפון הנייד היא מעורבות גבוהה בתאונת דרכים – וישנן לצערנו גם תאונות דרכים קטלניות שנוצרו מחוסר תשומת לב למתנהל על הכביש. תקנה 28 לחוק התעבורה היא תקנה שאוסרת על שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה. באופן בסיסי, על הנהג להניח את שתי ידיו על ההגה, אלא אם יש פעולה שדורשת הסרת יד מן ההגה כדי להבטיח פעילות תקינה – של הרכב וקיום חוקי התנועה. בהמשך – ישנה התייחסות לשימוש בטלפון במהלך הנהיגה.

תקנה 28 ב´-1 בחוקי התעבורה
תקנה 28 ב´ 1 קובעת, כי אין להשתמש בטלפון במהלך נהיגה – למעשה אין להחזיק אותו במהלך נהיגה לאף שימוש שהוא, ואין להשתמש בו שלא באמצעות דיבורית קבועה ברכב. זאת בתוקף גם לגבי ניהול שיחות וגם לגבי שליחת מסרונים. בכלל זה ניתן למנות גם שימוש במכשיר הטלפון כדי לטפל במכשיר הניווט הלוויני.
דו"ח על דיבור בטלפון תוך כדי נהיגה

מה לגבי שימוש ברמקול המכשיר?
כל עוד הנהגים אינם אוחזים במכשיר הטלפון, ניתן לראות בכך לכאורה מצב תקין ומקובל – אולם חשוב לציין כי החוק מתיר שימוש אך ורק במכשיר דיבורית המותקן ברכב. יש להניח משקל רב בגרסתו של השוטר הכותב את דו"ח התנועה – כתיבה של טענות או נתונים שניתן להפריך אותם עשויה להוביל לזיכוי או להקלה בעונש. מאידך, שימוש באוזניה אחת עשוי להיות מקובל על פי החוק.

ניהול שיחות חירום 
גם כשמדובר על מצבי חירום או אפילו על צרכים מקצועיים, דוגמת רופא שניהל שיחת חירום והחזיק בידו טלפון נייד לצורך העניין – החוק עדיין רואה זאת בעין לא טובה. התקנה אינה מעניקה הגנה על נהיגה גם במצבים אלו – כיון שעל אחת כמה וכמה כשמדובר על אנשי מקצוע שאמורים להתכונן לשיחות חירום מסוג זה. 

להתייעץ עם עורך דין
מי שמיוחס לו מעשה של נהיגה תוך כדי דיבור במכשיר הנייד ללא התקן דיבורית, עלול לקבל עונש של נקודות תעבורה וקנס כספי לא קטן. ניתן להמנע מכך תוך כדי התייעצות עם עורך דין תעבורה המיומן בתביעות מסוג זה. 


עורכי דין לדוחות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדוחות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה תוך כדי דיבור בטלפון נייד
סגור