מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » מהי תאונת דרכים? כנגד מי מגישים תביעה?
מגזין תעבורה

מהי תאונת דרכים? כנגד מי מגישים תביעה?

מענה על הגדרות החוק בתאונות דרכים הוא מפתח לזכאות לפיצויים בתביעות תעבורה ותאונות דרכים. ההגדרה בחוק אינה כה פשוטה ונעשו לה תיקונים עם השנים ונדרשת בדיקה באמצעות עורך דין תעבורה והאם האירוע נופל מן ההגדרות או עונה להן.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/3/2014
  • |
  • 17:51
  • |
  • 1976 צפיות

על פי תיקון מספר 8 משנת 1990 לחוק הפלת"ד, ההגדרה לתאונת דרכים היא מאורע שנגרם בו נזק גופני לאדם עקב שימוש ברכב בעל מנוע לצרכי תחבורה. ההגדרה כוללת גם התלקחות ושריפה (אפילו מגורם חיצוני) כתאונת דרכים, אולם "תאונת דרכים" אינה נזק שנעשה מלכתחילה במתכוון. תיקון נוסף – מספר 5 משנת 1985 מגדיר מהו נזק גוף  זו יכולה להיות מחלה, מוות, ליקוי גופני או פגיעה באחד מאברי הגוף – לרבות פגיעה שכלית או פגיעה בהתקן לצרכי תפקוד גוף. 

מה נחשב לתאונת דרכים?
שימוש ברכב המנועי לצורך תחבורה – ובזמן השימוש נגרם לאדם נזק גוף – זוהי תאונה על פי הגדרת החוק ובתוך כך ניתן לכלול גם את דחיפת הרכב, התהפכותו, הידרדרותו, גרירתו, התנעתו, החנייתו, ירידה ממנו או נפילה ממנו גם כשהרכב חונה ולא במהלך טיפולו או במסגרת עבודה ואפילו נפילת חלק ממנו או מן המטען שלו בזמן שהרכב נוסע. 
הגדרת החוק לתאונת דרכים

מה לא נכלל בהגדרת תאונת דרכים?
ישנם אירועים שבהם ישנו נזק גופני ועדיין הוא לא נחשב לתאונת דרכים כיון שלא הייתה השפעה על המעשה עקב השימוש ברכב. חלק מיוצאי הדופן יכולים להיות פריקתו של הרכב בזמן שהוא עומד, העמסה עליו באותו אופן, כשהרכב נמצא במקום שמותר לחנות בו. "רכב" במקרה הזה לא יהיה כסא גלגלים ממונע, עגלת נכים או מדרגות נעות אלא כלי רכב שנועדו לצורך תחבורה יבשתית כמו רכבת, טרקטור וכיוצא בזה. 

את מי תובעים במקרה של פגיעת תאונת דרכים?
שלא כמו תביעות גוף אחרות שנכללות במסגרת תאונות עבודה או תאונות אישיות, ניתן לתבוע בתביעת נזקי גוף את ביטוח החובה שמשלמים מדי שנה בשנה. אילו לנפגע אין פרטים של הנהג הפוגע משום שקרתה "תאונת פגע וברח", ניתן להגיש תביעה מול חברת קרנית –  קרן הפיצויים שהוקמה בין היתר למטרה זו, וזו בבוא הזמן עם גילויו של הנהג תתבע את סכום הפיצויים ששילמה – ממנו. 


עורכי דין תאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין תאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהי תאונת דרכים? כנגד מי מגישים תביעה?
סגור