מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » עבירות רכוש, מהן? ומתי מומלץ להיעזר בעורך דין?
אולי תתעניין ב:
מגזין מסחרי

עבירות רכוש, מהן? ומתי מומלץ להיעזר בעורך דין?

עבירת רכוש הינה גניבה שעומדים מאחוריה כוונה ותכנון, במטרה לפגוע באדם או גורם או לשלול ממנו את רכושו שהוא מחזיק בו על פי החוק. דרגות הענישה משתנות על פי חומרת העבירה וניתוח המקרה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/5/2014
  • |
  • 12:38
  • |
  • 1874 צפיות

עבירות רכוש הינן עבירות מן התחום הפלילי ועניינן פגיעה בזכות יסוד של אדם, וניתן לחלק אותן למספר סוגים – החל מגניבה פשוטה שמוגדרת על פי חוק כנטילת חפץ כדי לשלול אותו מבעליו, ודרך עבירות כמו החזקת רכוש גנוב, גניבה ממעביד של ציוד משרדי, ציוד למגנטים וכן הלאה, גרימת נזק לרכוש ועוד. עבירות רכוש שמיוחסות על פי רוב לשכבות אוכלוסיה חלשות, למכורים לסמים, למהמרים ואחרים יכולות להיות מיוחסות אף לבעלי הון ולפוליטיקאים – למעשה יכולות להיות מיוחסות לכלל הרבדים החברתיים ורצוי להעלות לתודעה את מהות העבירות בהן מכיר החוק ואת העונשים שהוא חורץ בעבורן. 

העונשים שמוטלים על עבירות גניבה
העונשים שמוטלים על גניבה הולכים ומחמירים ככל שלאותו אדם ישנו ניסיון נוסף ורקע קודם בפלילים בכלל ובגניבה בפרט. העונשים יכולים ללכת ולהחמיר על פי אבחנת מסוגלותו של אותו אדם להשתקם ולשנות את דרכיו. כאשר אדם פרטי גונב מאדם פרטי אחד, דינו מאסר שלוש שנים כשאין רקע קודם לגנב. עובד ציבור שגונב מן המדינה רכוש שעולה על 1,000 ₪ צפוי למאסר עשר שנים, וכשעובד עושה זאת ממעביד, דין המאסר – שבע שנים. גניבת נכס של תאגיד על ידי בעל משרה בתאגיד, המאסר יהיה לשבע שנים.
ענישה בגין עבירות רכוש

כאשר מעורבת בכך גם פריצה
פריצה היא כניסה של אדם למבנה תוך כדי ביצוע איום, תחבולה, קנוניה או רמאות ויכול שישתמש גם בצורות אלימות כדי לפתוח אחד מן הפתחים במבנה – לרבות פתחים שאינם נחשבים לפתחי כניסה טבעיים של הבניין כמו ארובה או חלון. העונש על פריצה נקבע על פי קריטריונים כמו מטרת פריצה, סוג רכוש שנגנב, מימדים ועוד. 

התמודדות עם האשמות גניבה או פריצה
היות שישנם מושגים שונים שמתייחסים לעניין הגניבה או הפריצה ויכולים להיות המכשול ש"ינפח" את מימדי העונש, חשוב ורצוי להתייעץ עם עורך דין פלילי. חשיבות פרשנות עורך הדין את המקרה וייצוגו בבית המשפט תצייר את התמונה הטובה ביותר שניתן לצייר מתוך חומר הראיות וייעץ לנחקר להתנהל נכון בחקירה על פי זכויותיו. 


עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבירות רכוש, מהן? ומתי מומלץ להיעזר בעורך דין?
סגור