מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » מגבלות נהג חדש: מחובת מלווה ועד איסור נהיגה בשכרות
מגזין תעבורה

מגבלות נהג חדש: מחובת מלווה ועד איסור נהיגה בשכרות

נהג חדש הוא מי שמחזיק ברישיון נהיגה פחות מ-24 חודשים. חלות לדידו מגבלות מיוחדות מבחינת החוק כמו למשל נהג מלווה, או הענשה כבדה באשר לעבירות תנועה מסוימות. עליו להכיר ולהבין מהן מגבלותיו על פי החוק, ובמידה שעבר עליו- מהן זכויותיו ומה יהיה יכול לטעון.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/6/2014
  • |
  • 12:48
  • |
  • 2108 צפיות

רישיון הנהיגה ניתן לנהגים החדשים בשנתיים הראשונות להחזקת הרישיון "על תנאי". במסגרת טווח זמן זה, מוטלות עליו תקנות מיוחדות והגבלות. עליו להקפיד במידה רבה על חוקי התנועה ועל כללי הבטיחות. ניתן לומר זאת על כל נהג חדש – בין אם הוא נוהג על רכב דו גלגלי, טרקטור, רכב פרטי או מכונה ניידת ואפילו רכב משא. כל קבלת רישיון חדש הופכת את הנהג לחדש עד אשר יצבור ניסיון בהתאם. 

מהן החובות המבוקשות על הנהג החדש לפי חוק?
על הנהג החדש להציג שלט "נהג/ת חדש/ה". עליו לנהוג עם נהג מלווה שחובתו לשבת במושג לצד הנהג. גם על הנהג המלווה ישנן מגבלות: עליו להיות בן 24 לפחות ומחזיק ברישיון לאורך 5 שנים לפחות או מעל לגיל 30 ומחזיק ברישיון הנהיגה לפחות 3 שנים. אם לנהג החדש עוד לא מלאו 21 שנים, נאסר עליו להסיע למעלה משני נוסעים אלא עם נהג מלווה או שמדובר על חייל או שוטר בתפקיד. 
מיהו הנהג החדש?

נהג חדש שנתפס בשכרות
נהגים ותיקים שנתפסים בשכרות, גורלם או גורל רשיונם כבר ידוע מראש; לאחרונה, הענישה בתחום הנהיגה בשכרות כל כך הוחמרה, עד כי אין זה משנה אילו כמויות של אלכוהול נמדדו בגוף, במידה שנמדדו כאלו הרי שהנהג נחשב לשיכור. כשמדובר על נהג חדש, חלה החמרה בענישה, ובמיוחד לאחר שנמצא קשר חזק בין הותק של הרישיון להיקף הסיכון להקלע לתאונות דרכים

מהן העבירות החמורות לנהגים חדשים?
העבירות שנחשבות לחמורות בידי נהגים חדשים הן 13 במספר, וכוללות בין היתר נהיגה במהירות מופרזת, אי עצירה לפני מסילת ברזל, חציית מסילת ברזל בדרך שאינה סלולה, עקיפה שלא כחוק, אי מתן זכות קדימה, נהיגה ללא נהג מלווה, אי דיווח על תאונת דרכים, ביצוע עבירה שבה מעורב נפגע, ביצוע עבירת פסילת רישיון ל-3 חודשים, שימוש ברכב כדי לבצע עבירה או נהיגה תחת השפעה של סמים או של אלכוהול. במידה שנהג חדש נקלע למצב זה, עליו ליצור קשר עם עורך דין שייצג אותו ויפעל ככל שניתן כדי להקנות לו את הזכויות האפשריות ולצמצם ענישה. 


עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מגבלות נהג חדש: מחובת מלווה ועד איסור נהיגה בשכרות
סגור