מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » מהם התנאים לערעור על פסק בוררות?
אולי תתעניין ב:
מגזין אזרחי

מהם התנאים לערעור על פסק בוררות?

ביטול של פסק בוררות אינו מהלך רגיל – הוא דורש עילה מיוחדת לכך. כדי לערער על פסק בוררות, יש להציג בסיס ראיות איתן המשמש לאחת מן העילות המפורטות בסעיף 24 לחוק בוררויות מיוחדות אלו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/8/2014
  • |
  • 11:44
  • |
  • 1580 צפיות

ישנה רשימה סגורה של עילות לביטול פסק בוררות, או יותר נכון כדי לערער על פסק הבוררות. העילה הראשונה היא שאילתת נאמנותו של הבורר בכבודו ובעצמו. נאמנות הבורר הינה עיקרון – על שאי קיומו מצריך מתן פיצויים בשל הפרת חוזה, וזאת על פי סעיף 30 לחוק הבוררות. במידה שנחשפים קשרים בלתי כשרים בין הבורר לבעלי הדין נפסל עקרון יסוד להצלחת הבוררות – האובייקטיביות. עילה נוספת להבאת פסק הבוררות היא חריגה מסמכות. במידה שהבורר פוסק בדברים שמעולם לא הובאו לתביעה בפניו ופוסק פיצוי וריבית – המשמעות היא שאין לו הסמכה לכך. 

עילות נוספות מבין העשר
עילות נוספות להבאת פסק הבוררות לערעור הן אי מילוי החובה להנמקה – מדוע הבורר פסק כך ולא אחרת? זאת כדי שלא לגרום עיוות דין. ביטולו של פסק בורר שניתן באיחור הוא עילה נוספת, כלומר – אם פסק הדין ניתן בזמן שעבר את האולטימאטום שהציבו לכך הצדדים. עילה זו תשמש כעילת ביטול ולא משום עיוות הדין. יכול להיות גם שהבורר מונה שלא כדין – בין אם לא החזיק ברישיון ישראלי של עורך דין. 

גילוי עובדות חדשות
סעיף 24-10 בחוק הבוררות עוסק בגילוי עובדות חדשות לאחר שפסק הבוררות ניתן. כאן בית המשפט יכול להתערב ולבטל את פסק הבוררות. במקרה זה ובמקרי העילות האחרות ניתן יהיה לטעון שהייתה כאן התנהלות לקויה או טעות שטמונה בעצם הסכסוך. 
תהליך הערעור בבוררות

תיקון 2 לחוק הבוררות
תיקון 2 בחוק הבוררות נערך בשנת 2008, ולו נוסף סעיף 29-ב. התיקון קובע, שניתן לערער על פסק בוררות וזאת תוך קבלת רשות בית המשפט, אילו נפלה בו טעות יסודית שיש בה לגרום לעיוות דין וזאת תוך יישומו של הדין. 

ערעור על בוררות – במקרים נדירים
המגמה של בית המשפט בפסקי הבוררות היא לצמצם ככל שניתן את המקרים שדוחים את קץ הערעור. לכן, רק בהתקיימם של 3 תנאים מצטברים ניתן לפנות באמצעות עורך דין מתאים ולבקש ערעור: אם מתקיימת טעות יסודית שעניינה בדין, והיא עלולה לגרום לעיוות דין.


בוררים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום בוררים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהם התנאים לערעור על פסק בוררות?
סגור