מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הליכי הוצאה לפועל
מגזין חובות והוצל"פ

הליכי הוצאה לפועל

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2269 צפיות

הליך הוצאה לפועל הוא לא סימפטי וגורם ללא מעט אי נעימויות ולא פעם לחובות כלכליים קשים מנשוא. כאשר אדם מקבל הודעת אזהרה על פתיחת תיק הוצאה לפועל הדבר החשוב ביותר שיש לעשות זה להתייחס לכך באופן מיידי. אם יש אפשרות לשלם את החוב באותו הרגע רצוי לפנות לבנק הדואר או ללשכת ההוצל"פ ולסגור את התיק. במידה ואין אופציה לשלם את החוב ישנם דרכים אחרות לסגירת תיק ההוצאה לפועל כפי שיפורטו במאמר זה.

מה עושים כאשר החוב שולם לפני קבלת הודעת האזהרה?
במידה וכבר שילמתם את החוב והתיק שנפתח נגדכם הוא בלי בסיס ניתן לגשת ללשכת ההוצאה לפועל ולהתנגד לתשלום תחת שתי טענות – התנגדות לביצוע השטר או טענת "פרעתי". כאשר מגישים התנגדות בזמן היא מקפיאה את ההליכים שנפתחו כנגד החייב באופן אוטומטי. לאחר מכן יש לדון בבית משפט בבקשת ההתנגדות בכדי לסגור את התיק. טענת "פרעתי" גם היא דרך לדון בנושא בין קירות בית המשפט, במסגרתה תפורט בטופס עם מסמכים מצורפים רלוונטיים ותיוחס כתצהיר. במידה ובקשתכם נדחתה עומדים בפני החייב 21 יום במהלכם יתייצב לחקירת יכולת.

איך אפשר לשלם את החוב?
במידה ותיק ההוצאה לפועל הוא נכון והינכם חייבים כספים ישנם מס´ דרכים לתשלום החוב לא באופן מיידי: להגיע להסכמה עם התובע בנוגע לפירעון החוב ולחלק אותו לתשלומים בהתאם ליכולת החייב. האופציה השנייה היא תשלום החוב בשוברי תשלום במרכז המידע הארצי. כמו כן ניתן לבקש צו תשלומים מר´ ההוצאה לפועל. כאשר נפתחים נגד אדם מס´ תיקים בהוצאה לפועל ניתן לרכז אותם באמצעות איחוד תיקים.

מה היא חקירת יכולת בהוצאה לפועל?
במידה ואין ביכולת החייב לשלם במיידיות את החוב שלו הוא יעבור חקירת יכולת. ההתייצבות לחקירה היא חובה ותהיה 21 יום מקבלת האזהרה לפתיחת תיק בהוצאה לפועל. חקירת יכולת תבדוק את האמצעים שברשותך – נכסים, מקורות הכנסה, משכורת, חובות - בכדי לשלם את החוב באמצעות ראיון, שאלונים והגשת מסמכים. חשוב לוודא כי ניתן אישור התייצבות ע"י ר´ ההוצאה לפועל בכדי לא להסתכן בהשתמטות מפירעון חובות או מאסר.


עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הליכי הוצאה לפועל
סגור