מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » מיסוי בין לאומי בהשקעה בחול
מגזין מיסים

מיסוי בין לאומי בהשקעה בחול

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2089 צפיות

השקעה בנדל"ן כורכת שלבי טיפול שונים, וכשמגיעים לחלק הכלכלי שבעניין, מדובר בחלק הארי שלשמו בדרך כלל מתרחשת העסקה. בין הטיפולים, עולה הבדיקה של המס האמור להיות משולם על פי דיני המס בישראל ובחו"ל. תכנון מס בין לאומי עלול להקל בהוצאות ובהתמודדות מול רשויות המס ולגרום לחיסכון במס הצפוי. למרות קמפיינים של רשויות המיסוי נגד תכנוני מס, רצוי לערוך אותם – במיוחד כשאלו חוקיים ומצוידים בחוות דעת מקצועית המאשרת את התכנון.

ניהול ושליטה בהוצאות
חשוב היכן מרכז הכובד של החברה, או היכן מצוי המשרד הראשי שלה. כאשר התאגיד רשום כתושב ישראל על פי דיני המס בישראל, החברה תיחשף ממילא למיסוי ישראלי – מס החברות אשר חל באותה השנה, כחברה ישראלית לכל דבר ועניין. במידה והחברה נשלטת מאותו מקום בו מפעילים את העסק, היא תיחשב כחברה מקומית באותה הרשות. בהתחשב בנקודה זו, יש לברר מהי המדיניות העסקית של החברה וכיצד נקבעות החלטותיה האסטרטגיות. במידה והעניין אינו ברור לחלוטין (לדוגמה, כשהחלטה מתקבלת תוך שיחת ועידה ממקומות שונים בעולם), חשוב להתייעץ עם עורך דין מתאים אשר ייעץ מניסיונו.

חברה נשלטת זרה (חנ"ז)
על חברה למלא חמישה תנאים מצטברים לפני שתוגדר כחנ"ז: הראשון – אם יש בה חבר תושב חוץ, השני – פחות מ- 30% ממניותיה רשומות למסחר בבורסה. השלישי – רוב הכנסותיה בשנות המס שהצטברו הינן פסיביות או שרובם הם רווחים פסיביים שנובעים מהכנסות פסיביות. הרביעי – שיעור המס אשר חל על רווחיה והכנסותיה הפסיביות הוא נמוך מ- 20% והאחרון- יש בעלות של למעלה מ – 50% תושבי ישראל על אמצעי השליטה בחברה, או לפחות 40% מאמצעי השליטה וביחד עם קרוב, שאינו תושב ישראל, למעלה מ- 50% מאמצעי השליטה, או שלתושב ישראל ישנה הזכות למנוע קבלת החלטות ניהוליות מהותיות בחברה, לרבות החלטות לחלוקת דיבידנד או פירוק.

מילוי תוכן עסקי
מבחינת תכנון המס, נדרשת זהירות רבה כשמדובר במילוי תוכן עסקי בחברה שמאוגדת בחו"ל. תכנון המס עלול לקרוס כשמתגלה כי אותה החברה הינה "חברת קש" שאין לה תוכן עסקי וכלכלי לביצוע פעילות בין לאומית, בגין "מלאכותיות".

עורכי דין למיסוי בינלאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למיסוי בינלאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מיסוי בין לאומי בהשקעה בחול
סגור