מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין הגירה ואזרחות » גרין קארד
מגזין הגירה ואזרחות

גרין קארד

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 3141 צפיות

בשנים האחרונות קיימת תנופה לקבלת אזרחויות במדינות שונות, ובייחוד בארה"ב. רבים רוצים לעבור לארצות הברית לצורכי עבודה ולשם כך הם זקוקים לכרטיס זיהוי שייאשר את מעמדם כתושבי קבע בארה"ב. כרטיס זיהוי זה נקרא גרין קארד. בהליך קבלת הגרין קארד הופך מהגר זמני לתושב קבע חוקי בארה"ב שזכאי לתנאים שמקבלים שאר האזרחים, זכאי לגור ולעבוד בארה"ב. הגרין קארד הוא זמני אך לאחר 3-5 שנים יכול תושב הקבע לבקש להיות אזרח ארה"ב.

מתי ניתן לבטל את אשרת הגרין קארד?
קיימים מקרים בהם רשאית ארה"ב לבטל את תקפות הגרין קארד. המקרה הראשון נוגע לעבירות פליליות המאפשרות שלילת גרין קארד ואף גירוש מארה"ב. המקרה השני מתייחס לאיבוד זכויות סטטוס תושב קבע בעקבות שהייה בגבול שמחוץ לארה"ב מעל ל365 ימים ללא אישור וללא הגשת דו"ח מס הכנסה. אחד המקרים הנפוצים ביותר לשלילת גרין קארד הוא כאשר הוא הוצא במירמה.

קבלת גרין קארד על בסיס משפחתי
במידה ולאזרח ארה"ב יש בן זוג, הורה, ילד או אח שהוא לא אזרח ארה"ב ניתן לתת לו חסות של תושב קבע באמצעות ראיון ומסמכי התאמה המוכיחים את כוונת המגורים בארה"ב.
קיימת "ויזת K" שמאפשרת לבני זוג, ילדים או ארוסים וילדיהם לשהות בארה"ב אופן חוקי עם הגרין קארד כתושבי קבע.

קבלת גרין קארד על בסיס עבודה
ניתן לקבל גרין קארד על סמך עבודה בתחומי ארה"ב בהווה או בעתיד. קיימות מס´ קטגוריות של ויזות שקשורות לבסיס עבודה והן: H – עובדים זמניים, כגון עבודה בעגלות בארה"ב שמאוד נפוצה בימים אלה. L – עובדי חברות או O – מקרים מיוחדים של יכולות תעסוקתיות שיכולות להועיל למדינה. P – ויזה שנוגעת לתחום הבמה, האומנות והספורט.

קבלת גרין קארד לפליטים
סוגיית פליטי דארפור שהעסיקה את ישראל בשנים האחרונות באה לידי ביטוי גם בארה"ב שמהווה מקלט לאנשים שפוחדים לחזור למולדתם ומבקשים מקלט מדיני בארה"ב. ניתן לבקש גרין קארד והכרה כתושב קבע לאחר שנה בסטטוס מהגר.
 קבלת אזרחות בירושה. ניתן להמיר את הגרין קארד באזרחות כאשר קרובי משפחה כגון סבים מעניקים אותה לילדיהם או נכדיהם שנולדו בארץ אחרת מחוץ לגבולות ארה"ב. בצורה זו ניתן לקבל דרכון אמריקאי.


עורכי דין לענייני אזרחות זרה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אזרחות זרה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גרין קארד
סגור