מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין ציבורי » תכנון מס בעסקאות
מגזין ציבורי

תכנון מס בעסקאות

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2221 צפיות

תכנון מס מאפשר להפחית את חבות המס – וזאת באמצעים כשרים וחוקיים. תכנון מס מניב את דרך הפעולה הטובה ביותר מבין כל האפשרויות לתכנון מס בין לאומי, ובכללן שיטת המס הישראלי. שיטת תכנון מס עשויה להביא את החייב במס לידי חבות אפסית במס באמצעות תכנון נכון – וזו בעצם זכותו החוקית של כל אחד ואחת. באמצעות תכנון מס ניתן לתכנן עסקאות משפטיות  עתידיות על ידי מומחים למסים וכן להגיע למסקנות ארוכות טווח באשר לקיום העסקה בהשפעת חישובים אלו.

מהי עסקה מלאכותית וכיצד מתייחסים אליה?
מטרתה של עסקה מלכותית היא הפחתת נטל המס. מדובר על ניצול פרצות בחקיקת המס אותם הנישומים יכולים לנצל לטובת יתרונות או הטבות מס. פקיד השומה יכול להתעלם מעסקה מסוג זה על פי סעיף 86 לפקודת מס הכנסה שבא לקבוע נורמות מוסריות להפחתות מס בלתי נאותות. ניתן לערוך מבחן למלאכותיות – כשעולה השאלה אם יש בעסקה תוכן כלכלי ממשי, מלבד הכוונה להמנע ממס? פסקי דין אחרונים בנושא מראים כי יש טעם של ממש לעסקה זו ולא כטיעון של מצוקה כלכלית.

מהו תכנון מס אגרסיבי?
האגרסיביות מתבטאת למעשה בתכנון מס מורכב ומתוחכם – והוא נחשב ליוצא דופן מגבולות התכנון הלגיטימי של המס. תכנון מס אגרסיבי יכול לכלול גם שימוש בחוקים ובאמנות בין לאומיות כמו למשל במדינות "מקלט מס". ישנה חובת דיווח על צעדים המוגדרים כתכנון מס אגרסיבי, משום שאגרסיביות זו אמורה כביכול לעקוף את מערכת השומה משום שהסיכוי שתכנון מס מסוג זה הבא להפחית או להמנע ממס יאותר בביקורת השומה הוא נמוך. במידה ותאותר – אף אם תתיישן, יידרש הנישום לשלם את המס שהיה אמור לשלם מלכתחילה.

תכנון מס נכון
על מנת לתכנן באופן מחושב את העסקאות העתידיות לצרכי מס, חשוב להסתייע בעורך דין מיסים  הבקיא בתחיקה האחרונה ובפסקי דין מן העת האחרונה בתחום. תכנון מס אופטימאלי חייב להקיף את כל המיסים ולהביא את החוקים הרלוונטיים למדינות בהן התבצעו העסקאות. תכנון מס נכון יכול "לדוג" את העסקה המשתלמת ביותר מתוך ים העסקאות המוצעות כך שהעסקה שתבחר תהיה דלה במס ועוד עקרונות נוספים.


עורכי דין לענייני מס הכנסה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מס הכנסה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תכנון מס בעסקאות
סגור