מגזין קניין רוחני
איך תשמרו על הסימן המסחרי שלכם
- מערכת האתר
- |
- 1/3/13
- |
- 12:10
- |
- 1877 צפיות
-
סימן מסחרי מאפשר לבעל המותג לסחור בו על פי אותו סימן זיהוי. הסימן משויך לאותו מוצר, שירות, ארגון או חברה ויכול לזהות אותם עם הסמל לחיוב או לשלילה. ככל שהצרכן רוכש לאותו סימן מסחרי אמון, כן עשויות לגדול הכנסותיה של החברה ועם הזמן גם למנף אותה. על מנת שאנשים לא יוכלו להשתמש באותו סימן מסחרי, להעתיק אותו וליהנות מזרי הדפנה של אותו המוצר או להיפך – לעשות שימוש לא חוקי בסימן על מנת להוציא לו שם רע, רושמים אותו בפנקס סימני המסחר שבאגף הפטנטים במשרד המשפטים.
האפשרות להגן על סימן מסחרי
הרישום של אותו סימן מסחרי מתחיל במילוי טפסים. מצרפים לאותו הסימן את ספח התשלום על האגרה (בסביבות 1,500 שקלים) אם הסימן רשום בקטגוריה אחת, ותוספת אגרה של עוד 1,000 שקלים על כל קטגוריה נוספת שבה יסומן. סך הכול קיימות 45 קטגוריות, אולם רצוי שאותו סימן יהיה ייחודי ולא מטעה לאותו שירות נבחר.
תוקף ההגנה על סימן מסחרי
לא ניתן להחזיק באותו סימן מסחרי לנצח, יש לחדש אותו מדי 10 שנים, או בכל 14 שנים כל עוד אין התנגדות לכך על ידי הציבור. מצד שני, תהליך חידוש של הסימן המסחרי עלול להגיע גם לשנה וחצי, על כן יש להיות תמיד עם אצבע על הדופק. במידה וישנן התנגדויות שהוגשו על ידי הציבור ונדחו על ידי הרשם או שאין התנגדויות כלל – הסימן יזכה לרישום רטרואקטיבי מיום ההגשה של הבקשה.
סימן מסחרי בארץ ובחו"ל
תוקפו של סימן מסחרי שנרשם בגבולות הארץ, יהא תקף לשימוש רק בגבולות הארץ. במידה ויש רצון להשתמש בו גם מעבר לגבולות הארץ, יש לרשום אותו בכל מדינה ומדינה. מתוקף היותה של ישראל חברה באמנת פריז, יש לה זכות קדימה לארצות אחרות ברישום אצל מדינות האמנה הנוספות, ומומלץ לרשום אותו באמצעות עורך דין שבקיא בכל התקנות.