מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » עבירות שוד
מגזין פלילי

עבירות שוד

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2379 צפיות

ליבתם של עבירות שוד , בניגוד לגניבה, הוא נטילת רכוש ע"י אמצעים אלימים או שימוש באיום לאלימות. בעת שוד לא יכול אדם להגן על רכושו שכן הוא חושש לחייו. בגניבה נטילת הרכוש נעשית מבלי ידיעה של בעל הרכוש. עבירות שוד הן חמורות מאוד מבחינת בית המשפט שכן אמצעי האלימות מסכנים חיי אדם ונעשה פעמים רבות שימוש בנשק, עבירה שהיא בפני עצמה חמורה ביותר. השוד הוא עבירה פלילית.

מה הם יסודות עבירות השוד?
סעיף 402 א´ בחוק מגדיר את יסודות עבירת השוק כדלקמן: גניבת רכוש מסוים, פעולת הגניבה תתבצע באמצעות מעשי אלימות באדם או בנכס. היסוד השלישי נוגע למטרת מעשה האלימות שהיא נטילת הרכוש הגנוב. היסוד "גניבת דבר" צריך להיבחן במשפט יד ביד עם מעשה אלימות.

חשיבות יסוד האלימות בשוד
כאמור, אחד היסודות למיון העבירות הפליליות הוא יסוד האלימות, שוד ייחשב לשוד אך ורק אם יפעל הגנב באמצעי אלימות או איום באלימות במטרה להשיג את הרכוש. קשה לאמוד את מידת האלימות, בית המשפט קיבל בפסיקה, למשל, כי משיכת תיק בחוזקה מתחת לבית שחי במטרת גניבה נחשבת כאלימות. בית המשפט מציב רף דיי נמוך למקרה האלימות שכן כל שימוש באלימות יכול להיות קריטי לנפשות תמימות המעורבות.

מה היא הענישה המקובלת במקרי שוד?
העונש על שוד לעומת גניבה או פריצה הוא גדול יותר ומחמירים בו הרבה יותר כיוון ובעת נטילת הרכוש קיימת סכנה ממשית לנפשות התמימות שכן, שוד מתבצע בדרכי אלימות. הוכחה לכך היא שהענישה ל"ניסיון לשוד" בלבד היא 7 שנות מאסר. עם זאת, הענישה היא אינדיוידואלית ונקבעת באופן ספציפי עבור כל חשוד במעשה שוד. חומרת העבירה, סכנת הציבור ונסיבותיו האישיות של קיום השוד , הם מס´ קריטריונים שהשופטים שוקלים בהחלטת פסק הדין.

שוד בנסיבות מחמירות
קיימים סוגים רבים של עבירות שוד, לחלק מתייחסים יותר בקלות וחלק , בנסיבות המחמירות ביותר הענישה היא בהתאם. כך למשל מאסר של 14 שנים מוטל על אדם השודד מקום מסוים ותוך כדי משתמש באמצעי אלימות ואיום. במידה והשודד מצויד בנשק וגורם לפציעתו של אדם פסק הדין יהיה כ20 שנה!


עורכי דין לעבירות רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעבירות רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבירות שוד
סגור