מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » מימוש זכויות עובדים של חברה שקרסה
מגזין עבודה

מימוש זכויות עובדים של חברה שקרסה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2635 צפיות

כמה מילים על מימוש זכויות סוציאליות- קורה שעובדים המפוטרים ממשרתם לא מקבלים את הזכויות המגיעות להם ויתרה מכך, אינם מודעים למה באמת מגיע להם בסוף תהליך פיטורין. גם אם החברה קרסה והפסיקה פעילותה לחלוטין, היא עדיין נשארת חייבת לעובדים אותם הפסיקה להעסיק את תשלומי הפיצויים ומשכורות אחרונות, אם היו, שטרם שולמו כחוק וזכויות סוציאליות באשר הן. המקרה הוא שונה אם מדובר בהליכים משפטיים שהחלו כנגד החברה שפיטרה העובד אך טרם נודע לתובע על קריסתה.

הבעיות הנפוצות בנושא מימוש זכויות
רבים פונים עם אותן שאלות בעת פיטורין מחברה שהפסיקה את פעילותה. השאלות הנפוצות יהיו סביב זכויות תביעה והמשך הליכים בפניה לבית דין, זכות העובד לתבוע באופן אישי את המנהלים של אותה חברה והכי נפוץ, האם אפשר לתבוע את הכספים והחובות שנותרו בין מעסיק למועסק מביטוח לאומי.

מתי נפנה לעורך דין?
ישנם מצבים בהם בהחלט נכון לקחת הלאה את הדברים ולפנות לבית דין בתביעה לקבלת הכספים המגיעים למפוטר. השאלה היא האם יהיה ממי לפרוע החוב מאחר ומדובר בחברה שקרסה ואין ביכולתה להחזיר חובות. חבל על בזבוז הזמן והכסף של התובע בתשלומים והליכים שנעשו בעזרת עורך דין. ישנן דרכים אחרות לטפל במצב שכזה מאחר והמדינה נוטה להיות לטובת החברה שקרסה ולגלות הבנה כלפי חסרי היכולת (בהנחה ולא נעשה עוול ניהולי כלשהו נגד התובע מלבד חובת כספים)

תביעת פיצויים ושכר מהביטוח הלאומי
אופציה נוספת מעבר לתביעה מול החברה היא תביעה מביטוח לאומי. לא ניתן לתבוע את ביטוח לאומי ללא תביעה לצו פירוק חברה אשר ניתנת לאישור מבית המשפט המחוזי. אם אושר צו פירוק חברה מאחר ואין איך להציל את החברה מקריסה ניתן להשתמש בו ולתבוע את הפיצויים המגיעים על פי חוק ישירות מביטוח לאומי. ניתן לתבוע עד מכסה מסוימת בחוק פיצויי פיטורין ופיצויים בגין אי תשלום קופת גמל או פנסיה.


עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מימוש זכויות עובדים של חברה שקרסה
סגור