מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » החזרי נסיעות
אולי תתעניין ב:
מגזין עבודה

החזרי נסיעות

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2474 צפיות

דיני עבודה מכילים ביניהם את התנאים להחזרי נסיעות. קיים צו הרחבה לחוק זה, הקובע את השתתפותו של המעסיק בהוצאות הנסיעה – אל העבודה וממנה עד לגובה המקסימלי האפשרי ובהתאם לצורך. למעשה, עובדים רבים אינם בקיאים בזכויותיהם ובמקורן. תנאי הזכאות יחולו על כל עובד אשר מצטרך לתחבורה ציבורית על מנת להגיע למקום עבודתו. תנאי זה מוצאי את אלו שגרים בסמיכות למקום העבודה, וכן מוציא את אלו שתנאי החזרי הנסיעות שלהם הוסדרו באמצעות ההסכמים הקיבוציים או האישיים, אלו שמשרד האוצר משתתף במימונם עקב מוגבלות או עובדים שסופקו להם שירותי הסעות למקום העבודה.

מהם שיעורי ההחזרים?
גם עובדים אשר יש להם זכאות להחזרי דמי נסיעות שמשתמשים בשני קווי אוטובוס על מנת להגיע למקום העבודה יקבלו החזרים ועד לסכום של 24.40 ₪ ליום (הסכום המקסימלי מתעדכן אחת לתקופה). החישוב נעשה על פי תעריף של כרטיסי נסיעה באוטובוס מוזלים או כרטיס חופשי חודשי. ההחזר יחושב באופן יחסי למרחק שבין מגוריו למקום העבודה – גם אם איננו מגיע באמצעות התחבורה הציבורית.

ומה לגבי מי שנוסע ברכב פרטי לעבודתו?
ההגעה ברכב פרטי למקום העבודה תזכה את העובד בהחזרי נסיעות כאילו היה נוסע לעבודתו באמצעות התחבורה הציבורית. גם אם אותו עובד נהג למקום עבודתו ושילם מחיר גבוה יותר (סביר להניח, עם כל ההוצאות הנגררות מכך וחיפוש החניה), עדיין ישולם לו הסכום המקסימלי האמור ליום. רק עובד שיש לו הסכמה בחוזה העבודה האישי שלו בינו לבין המעסיק לגבי תשלומי נסיעות נוספים יכול לדרוש אותם.

ומה לגבי תקופה שבה העובד נעדר מהעבודה?
עובד שנעדר מהעבודה, חשובה הסיבה של היעדרותו לצורך קביעת זכאות לדמי נסיעות: במידה והעובד לא הגיע לעבודה עקב מחלה, לקח חופשה או מסיבות אחרות, לא עומדת בפניו הזכאות לתשלום דמי נסיעות בגין תקופת ההיעדרות. בנוסף – במידה והמעסיק משלם לו דמי חופשי – חודשי, ישלם את מחיר הכרטיס במלואו מבלי לחשב לו חלק יחסי.  במידה ונעשה אחרת, רצוי להתייעץ עם עורך דין עבודה.  


עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החזרי נסיעות
סגור