מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » כינוס נכסים במשפחה
אולי תתעניין ב:
מגזין חובות והוצל"פ

כינוס נכסים במשפחה

הליכי כינוס נכסים וניהול עיזבון שבבית המשפט לענייני משפחה מחייבים בפעולות שונות, כמו מינוי שמאי או פרסום מודעות לרכישת הנכס. מהו אותו הליך כינוס נכסים במשפחה
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/7/2013
  • |
  • 17:28
  • |
  • 2545 צפיות

כינוס נכסים הינו הליך משפטי ובו תפיסת הנכס בידי מי שמונה לכך ופריעתו. זה יכול להיות נכס של אדם פרטי, קבוצת אנשים, משפחה או חברה שהנכס משועבד בה כבטוחה על החובות שטרם שולמו. המשפט הישראלי מונה שלושה הליכים בכינוס הנכסים, כשמינוי הכונס הוא אחד מן ההליכים הללו, ומבוצע במסגרת הדין האזרחי. לאחר מכן, ממנים כונס נכסים במסגרת ההוצאה לפועל, וגם בבית המשפט. ההליך האחרון, הוא מינוי של כונס נכסים – אם ישנו צורך, בדיני חברות עבור אכיפת שעבוד צף, אשר נרשם על נכסים של חברה. 

זכות קדימה במקרקעין
לפי חוק המקרקעין, ישנה זכות קדימה ליחיד לרכוש נכס לפי מחיר מסוים שבעל זכות אחר בנכס הציע לו. אילו היורש שהינו בעל זכות הקדימה סירב לרכוש את הנכס לפי המחיר שהוצע לו, בעלי הזכויות בנכס יהיו יכולים למכור אותו לצד שלישי עד לשישה חודשים מאז, ובמחיר שאינו פחות מהמחיר שהוצע לבעל זכות הקדימה. אילולא נמכר בתקופה זו, מחויבים בעלי הזכויות בנכס לפנות שוב בהצעה לבעל הזכויות בו.
כינוס נכסים הינו הליך מורכב ועל כן במשפחה הוא הופך להיות מורכב יותר

מה אם לא מדובר במשק חקלאי?
אם הנכס נמצא בהליכי כינוס נכסים במסגרת תיק ירושה, ליורשי המשק תהיה זכות קדימה לרכישת המשק. אילו לא מדובר בנכס שהוא חקלאי, אין זכות קדימה בין יורשים. הוראות החוק לזכות קדימה בין היורשים עוסקות בכל הנוגע למשק חקלאי. 

חובת הצעת הצעה במכרז
לאחר שהנכס עובר לכונס נכסים, כל היורשים המעורבים מחויבים להשתתף במכרז, להציע הצעה ולהפקיד פיקדון כמו כל מציע. המנגנון נועד כדי להבטיח זכותם של כל היורשים לקבל את המחיר הגבוה אותו ניתן לקבל בשוק החופשי למכירת הנכס. מסיבה זו, רצוי להתייעץ עם עורך דין לתהליך וכדי לשמור על זכויות בעלי זכות הקדימה אל מול קונים אחרים. 


עורכי דין לענייני כונס נכסים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני כונס נכסים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כינוס נכסים במשפחה
סגור