כמעט כל אחד מאיתנו, אשר היה צריך להתמודד עם הבירוקרטיה הכרוכה בתביעות ביטוח, נתקל במספר בעיות שלעיתים אינן מובנות לכל בר דעת. סירוב או דחיית תביעת ביטוח הינם מקרים שכיחים, ועדיף לדעת מול מה אנו מתמודדים לפני שקופצים לביצת הביטוחים המקומית.
מבוטחים רבים אשר רכשו פוליסות בתחומים שונים כגון בריאות, אובדן כושר עבודה, רכוש וכדומה, לעיתים מופתעים לגלות שהתביעות שהגישו נדחו בגלל אין ספור סיבות שלרוב לא מספקות את הלקוח. לא כול רוכשי הפוליסות מוותרים כל כך מהר, בעיקר כשאינם מקבלים הסבר מפורט המשביע את רצונם. הלקוחות יגלו במהרה, שניהול תביעת ביטוח הינו מאבק משפטי מייגע, שלעיתים אף עשוי לגזול זמן רב וכסף.
הנימוקים לדחיות
ישנם מספר נימוקים שכיחים אשר חברות הביטוח נוהגות לתת ללקוחות במקרה של דחיית תביעתם. חברות הביטוח נוהגות לרוב לדחות תביעות בנימוק של 'אי מילוי החוזה' או ' היעדר כיסוי ביטוחי'. ישנם מספר נימוקים נוספים, למשל: אי קיומו של תנאי לכיסוי הביטוח, או אי קיום מקרה הביטוח.
תנאים לביטול חוזה
במקרה שהנימוק הוא 'אי קיום חוזה' לדוגמא, חברות הביטוח מציגות מספר תנאים מוקדמים אשר הלקוח לא קיים (ולעיתים אף לא היה מודע אליהם), מה שלרוב מרתיע את המבוטח ולגורם לו לוותר על פנייה לבית המשפט.
על מנת לבתוע חברת ביטוח מומלץ להיוועת בעורך דין מומחה בתחום
הזמן כאמצעי
כאשר המבוטח החליט לתבוע את חברת הביטוח, היוצרות מתהפכות: סוכני הביטוח הנחמדים שהתקשרו בעבר, הופכים בן רגע לעורכי דין ממולחים אשר ינסו לעשות הכל בכדי שהלקוח לא יקבל את הפיצוי לו הוא זכאי עפ"י הפוליסה שרכש. חברת הביטוח יודעת שהזמן משחק לטובתה, וכי מבוטחים זקוקים לתגמול ברוב המקרים באופן די דחוף, והמבוטח נאלץ להיכנע ללחצים ולהתפשר על סכום התגמולים.