מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מחשבים ואינטרנט » לשון הרע ברשתות חברתיות
מגזין מחשבים ואינטרנט

לשון הרע ברשתות חברתיות

בימים אלה, תביעות לשון הרע נפוצות מאוד מכיוון שתחום השיפוט הוא רחב יותר עקב כניסתן של הרשתות החברתיות לזירת המשחק. עם זאת, לחוק לשון הרע יש מספר גבולות פרוצים, אשר מקבלים זווית אחרת בתביעות הנוגעות לרשתות חברתיות
  • מערכת האתר
  • |
  • 16/7/2013
  • |
  • 12:01
  • |
  • 2200 צפיות

הרשת החברתית הגדולה בעולם כיום היא רשת הפייסבוק אשר הוקמה בשנת 2004 בארה"ב על ידי מארק צוקרברג. עשרות מיליוני גולשים פוקדים את הרשת החברתית מדי יום והמידע שזורם בו יכול לעיתים להיתפס כפגיעה בשמו הטוב של האדם ובמשלח ידו ובכך למעשה להוות עילה לתביעת דיבה ולשון הרע כלומר, פרסום דבר שיש בו כדי לפגוע באדם אחר בין שניים או יותר עדים.

חסרונות ויתרונות
ככל שהתעצם כוחו של הפייסבוק והתוודענו ליתרונותיו הרבים, כך גם עלו תהיות רבות על חסרונותיו. במשך הזמן עלו המון תכנים פוגעניים אשר מהווים לשון הרע. למנהלי האתר קשה לעקוב אחר זרימת התכנים והמידע, והאם אינם לוקחים אחריות על פרסומו. למרות זאת, כאשר הרשת החברתית כן נתקלת במידע כזה, היא פועלת להסרתו המיידית.

מתי מקרה ייחשב ללשון הרע?
ישנם מספר אופנים בהם ניתן לבחון האם קיימת פגיעה באדם זה או אחר באמצעות הרשת החברתית. מקרים של גניבת זהות, קבוצות שמוקמות בעלות אופי גזעני ומונעות משנאה, פרטיות, פרסום ´סטאטוס´ מעליב, תמונה מביכה כזו או אחרת, או כל תוכן אשר משמיץ אדם זה או אחר.
לשון הרע בפייסבוק - תחום שיפוט מורכב

מהו תחום האחריות?
אחד הסיפורים המפורסמים ביותר בעולם התוכן הוא הפסיקה כנגד מנהלים בחברת גוגל, על כך שלא הסירו תכנים פגועניים ממנוע החיפוש הגדול בעולם. בית המשפט לא יפסוק כנגד מנהלי האתרים ברוב המקרים, מפני שהוא מתחשב בכך שהאינטרנט הוא תחום מאוד מורכב ומסובך, אך עם זאת, ישנה מגמה בשנים האחרונות של עלייה בפסיקות כנגל מנהלי האתרים, בעיקר כנגד אלה שבעלי תפוצה רחבה.

תביעת לשון הרע
אם נתקלתם במקרה בו אדם זה או אחר פגע בשמכם הטוב או במשלח ידכם באמצעות דפי הפייסבוק, הרי שהינכם יכולים לשכור את שירותיו של עורך דין אשר מתמחה בתביעות לשון הרע, אשר יבחן את כדאיות התביעה, הסיכוי שלה להתקבל בבית המשפט והאם יש בה אופי פלילי.

עורכי דין לענייני לשון הרע באינטרנט
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני לשון הרע באינטרנט. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא לשון הרע ברשתות חברתיות
סגור