מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין ציבורי » זכויות ברשויות מקומיות
מגזין ציבורי

זכויות ברשויות מקומיות

לא פעם אנו נתקלים במצבים בהם הרשות המקומית דורשת מאיתנו דרישות שהן לא הגיוניות מבחינתנו, תשלומי חוב, חנייה, ארנונה, וכדומה. המאמר הבא יסביר לכם כיצד לשרוד בג´ונגל מבטון בו אתם גרים
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/7/2013
  • |
  • 15:17
  • |
  • 2090 צפיות

בכל עיר יש רשות מקומית אשר אחראית על ניהול העיר באופן שוטף, גביית התשלומים והתשתיות. ישנם מספר סוגים שונים של רשויות מקומיות ביניהן מועצה איזורית, מועצה מקומית ורשות מקומית (עירייה). תפקוד התשתיות באזור, השמירה על החוק והסדר ושאר הצרכים של התושבים נתונים בידי הרשות המקומית והיא הגוף האחראי מטעם הממשלה. הרשות נותנת לתושביה מספר זכויות ושירותים, אך גם האזרחים מחוייבים בתשלומים מסויימים לרשות. מהם הזכויות לרשותו של האזרח?

חינוך 
הרשות המקומית אחראית גם על החינוך בתוך תחומה ולתפעולם של גני הילדים מגיל שלוש ומעלה (חינוך חובה). כל תושב זכאי לחינוך ילדיו בגילאים שמוגדרים כחינוך חובה ועל הרשות לספק את ההרשמה. גם אנשים בעלי מצוקה כלכלית יכולים להגיש בקשה מיוחדת לעירייה במטרה לקבל סיוע בהרשמה כאשר הילדים עוברים את גיל חינוך החובה.
לתושבים מגוון זכויות שהרשות צריכה לספק כגון: תשתיות, פינוי פסולת וחינוך

הנחות בארנונה
תשלומי ארנונה הם תשלומים אשר האזרח תושב הרשות משלם בכל חודשיים. חלק מהתושבים זכאים להנחות בתשלום הארנונה מתוקף הסטטוס בו הם נמצאים, המעמד הכלכלי שלהם וכדומה. סטודנטים, משפחות חד הוריות, עולים חדשים, חיילים בודדים ובעלי נכויות זכאים לרוב בהנחות בארנונה אשר משתנות מרשות לרשות.

חובות הרשות
בתמורה למיסים אותם משלמים התושבים לרשות המקומית, על הרשות לדאוג לכל הצרכים של האזרח. פינוי פסולת, שירותי כיבוי אש, תחזוקת כבישים וסלילתם, הם רק חלק מכלל השירותים אשר אמורה לתת הרשות. בנוסף, מלבד החובות אשר חלות על כלל הרשויות, ישנם גם שירותים נוספים שהרשות מעניקה ללא חובה מיוחדת, כמו הופעות ביום העצמאות, הקמת גני שעשועים, פעילויות ומרכזי תרבות, צמחייה וגישה נוחה למקומות, פעילויות לילדים וכדומה. כמובן שהכל במסגרת התקציב של הרשות שמיועד לפנאי.

עורכי דין להגשת עתירה מנהלית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להגשת עתירה מנהלית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות ברשויות מקומיות
סגור