מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » זכויות יוצרים בציורים
מגזין קניין רוחני

זכויות יוצרים בציורים

חוק זכויות היוצרים שנחקק בשנת 2007 מטיל מגבלות על אחרים לעשות שימור בלתי חוקי ביצירה של אחר. ההגנה על זכויות יוצרים נועדה לתת תמריץ ליצירה ולתת לאמנים תחושה שיצירותיהם אינן ניתנות לחיקוי
  • ארז נעמן
  • |
  • 29/7/2013
  • |
  • 12:16
  • |
  • 1998 צפיות

כמו בתמונה ו-וידיאו, גם לציורים יש הגנה מתוקף החוק לזכויות יוצרים. אין הגבלה ליצירות אשר יזכו להגנה על פי החוק להגנה על זכויות יוצרים בין אם הן במלל, בתמונה, בוידיאו, או בציור. ישנם מספר דרישות שעל היציאה לעמוד בהן בכדי שהיא תוכל להיות מוגנת על ידי החוק לזכויות יוצרים, ואותן נמנה בהמשך המאמר. ההגנה על ציור היא קצת יותר מורכבת מתמונה או וידיאו שאותם אי אפשר לשחזר, אך גם היא קיימת.

יצירה מקורית ומקובעת
כאמור, בשביל שהיצירה תהיה מוגנת בחוק לזכויות יוצרים, צריכה היצירה להיות גם מקורית וגם מקובעת. יצירה מקורית היא יצירה השייכת ליוצר ומקורה מצוי בו וכמובן אינה מועתקת מיצירה אחרת. אם היצירה הועתקה ברשות, עדיין היא אינה מוגנת בזכויות יוצרים על ידי החוק. היא צריכה לייצג רעיון שיהיה מקורי, אך לא מן הנמנע שגם הרעיון יגיע מיצירה אחרת. בנוסף, יצירה מקובעת צריכה להיות מקובעת בחפץ כלשהו, למשל ציור על קרטון.
זכויות יוצרים - יצירה צריכה לעמוד בשני קריטריונים בכדי להיחשב יצירה מקורית

ציורים והגנה
אם ציור או חלק ממנו הועתק מציור אחר, מקרה כזה לא עומד בדרישות החוק והוא אינו מוגן בזכויות יוצרים. אם לא מדובר בהעתקה ורק בציור הדומה לרעיון המקורי ובהשראתו של ציור כזה או אחר, ייבדקו ההבדלים בין היצירות והאם הם משמעותיים או זניחים.

פיצוי
על פי החוק החדש, לא קיים רף מינימלי על פיצוי ללא הוכחת נזק. בית המשפט יפעל על פי שיקול דעתו ויחליט בהתאם לנסיבות המקרה מה גובה הפיצוי שמגיע, אם בכלל, לאדם שתבע אדם אחר על הפרת זכויות היוצרים של יצירתו.

קראו עוד על זכויות יוצרים:
זכויות יוצרים בתמונות http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=915
זכויות יוצרים בשירים http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=921

עורכי דין לענייני זכויות יוצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות יוצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות יוצרים בציורים
סגור