מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » החשיבות של הקמת חברה
מגזין מסחרי

החשיבות של הקמת חברה

לפני מהפך והפיכת עסק לחברה בע"מ, יש מספר דברים חשובים שכל אחד צריך לדעת לפני מעבר קריטי זה. להקמת חברה יש יתרונות וחסרונות וחשוב להכיר את שני הצדדים של המטבע.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/8/2013
  • |
  • 13:41
  • |
  • 2104 צפיות

השיקולים להקמת חברה הם לרוב שיקוליים מיסויים שונים. למדינת ישראל יש יתרונות לעודד חברות על מנת להגדיל את כמות ההשקעה והפעילות העסקית בארץ.

יתרונות בהקמת חברה
להקמת חברה יש מספר יתרונות. יתרון אחד הוא עצמאות כלכלית וחופש מסוים. כאשר מקימים חברה נוצרת הפרדה טוטאלית בין החברה עצמה לבין בעלי המניות שלה. למעשה העסק הופך להיות גוף עצמאי מה שמקנה לבעלי המניות שקט נפשי שנובע מהחלטות החברה, הפסדים כספיים, קשיים, עיקולים וכו´. היתרון השני הוא יתרון המיסוי-חברה רשומה נהנית מיתורונות מיסויים שונים שמפורטים ומועדכנים כל כמה שנים ברשות המיסים וברשויות הרלבנטיות.יתרון נוסף ואחרון הוא התדמית והמוניטין, כאשר הופכים לחברה הפרסום הופך להיות דומיננטי ובולט יותר ועל ידי כך נהנים מחשיפה רבה יותר.
לשם הקמת חברה צריך להשקיע סכום כסף לא מבוטל

חסרונות בהקמת חברה
החסרון העיקרי בעת הקמת חברה הוא החסרון הכלכלי. לשם הקמת חברה יש להשקיע סכום כסף לא מבוטל. חברה רשומה מחויבת באגרות שנתיות שונות, חובות דיווח, החזקת רואה חשבון והנהלת חשבונות רצינית ועוד. על כן חשוב מאוד לראות האם החברה מצליחה להכניס מחזור כספים נאה, כזה שיחזיר את העלויות השנתיות הקבועות.

הליך הקמת חברה
על מנת להקים חברה יש לפנות לרשם החברות ולבקש להירשם כחברה בע"מ. רישום זה כרוך באגרה מסוימת, הצהרה על גובה המניות המונפקות ובעלי העניין והשליטה בחברה. חשוב להבחין בין שני סוגים של חברות. חברה ציבורית שנסחרת בבורסה וחברה פרטית שלא נסחרת בבורסה. חברה ציבורית מנפיקה את מניותיה לציבור הרחב ולמעשה בצורה כזו מגייסת הון מהציבור. על מנת לצאת ולהיסחר בבורסה יש להציג תשקיף החתום על ידי רואה חשבון.

קראו עוד על דיני חברות:

עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החשיבות של הקמת חברה
סגור