מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חוזים » לפרק את העסק
מגזין חוזים

לפרק את העסק

שותפים שמקימים עסק נתקלים לעיתים בלא מעט בעיות, בין אם אישיות או מנהלתיות. במקרים מסויימים מחליטים לפרק את השותפות ולקחת צעד אחורה. כיצד ניתן לפרק שותפות ומה עושים במקרה שבו ההחלטה היא חד צדדית?
  • מערכת האתר
  • |
  • 14/8/2013
  • |
  • 17:01
  • |
  • 1926 צפיות

הקמה של שותפות עסקית למעשה מסדירה באופן חוקי את השותפות. ישנה פקודה שנקראית ´פקודת השותפות´, אשר קובעת מהו מספר החברים המינימאלי ומהו מספר החברים המקסימלי במקרה ששניים רוצים להתחיל בשותפות עסקית. בנוסף, הפקודה מסדירה את אופן ההקמה של השותפות וגם קובעת מידות חריגות ובמקרה הצורך, גם את פירוקה של השותפות.

ניהול עסק
כאשר שותפים רוצים להקים שותפות בעסק מסויים, הם יכולים פשוט להתחיל בפעילות העסק, זאת מבלי להירשם אצל רשם השותפויות עדיין. מהלך שכזה לא יחבל בהתנהלותו של העסק, אך עדיף שכל השותפים יסדירו את העניין הפורמלי כמה שיותר מהר, בכדי שלא יצטרכו להתקל לאחר מכן בבירוקרטיות מיותרות. את השותפות יש לרשום בשמם המתאים ולדבוק בדרך אותה מתווה פקודת השותפות.

דרך ארוכה ומפותלת
כאשר מערכת היחסים עלתה על שרטון, גם כשמדובר בשותפות עסקית, לעיתים מחליטים על פרידה מרצון של שני הצדדים. למרות זאת, על פי פקודת השותפות, ניתן לפרק שותפות גם אם לא כל הצדדים מעוניינים בכך. 
פירוק שותפות - גם אם רק צד אחד רוצה

פירוק שותפות בהסכמת כל הצדדים
כאמור, לעיתים השותפות יכולה להתפרק בגלל מספר מקרים שבהם מחליטים השותפים כי אין בכוונתם להמשיך עוד את ההתקשרות. חברי השותפות העסקית יכולים להחליט על כך, או להודיע על פשיטת רגל, ויש גם שותפויות שידוע מראש שיתפרקו כאשר ישיגו את המטרה שלשמה התכנסו.

בית משפט מורה על פירוק
גם בית המשפט יכול להורות על פירוק של שותפות כזו או אחרת, לפי בקשתו של אחד החברים בשותפות. בפקודת השותפות נקבע שיש רשימה של מקרים בהם בית המשפט יתן צו לפירוק כמו למשל הפרת הסכם, אבדן שפיות דעת או כשירות, ניהול העסק בדרך לא טובה, התנהלות של אחד השותפים ועוד. בעקבות הפירוק, אם ישנם רווחים הם יתחלקו בשווה, וזאת לאחר שיסגרו את כל החובות מול הנושים השונים.

עורכי דין לשיקום ופירוק חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשיקום ופירוק חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא לפרק את העסק
סגור