כיום תחום היזמות הולך ומתפתח. כל מי שיש לו רעיון המצדיק הקמתה של חברה יכול לשקול לפצוח בדרך חדשה ומכניסה. האספקטים הכרוכים בהקמתו של מיזם וכן בשינועו ובהנהלתו, חייבים להיות מנוהלים באופן שימנף את החברה למעלה, שכן תכנון לוקה בחסר עלול לסכן את סיכויי הצלחתו של המיזם, את הקניין הרוחני שבו ואת ההון ואף את המוניטין של היזמים שכבשו ברוח סערה את השוק, כמו גם את כספי המשקיעים מן הסתם.
בדיקות לעסק החדש – כדאיות היוזמה
לפני שמתחילים, חשוב לבדוק את השטח, לבדוק סיכויים מול סיכונים, ועוד מספר פרמטרים, כמו מידת הביקוש של המוצר - אם זהו מוצר קיים בשוק, קל יותר לבדוק את מידת הצורך בו. במידה וזהו מוצר חדש, יש לברר מה מידת הצורך בו ואיך הוא יתקבל (את זה עושים בדרך כלל על פי סקרים שונים ובדיקות של הטמעת מוצרים קודמים בשטח). מה היתרונות וגם מה החסרונות שלו, ומה הערך המוסף שמקבל הלקוח? היזם חייב להיות בקיא במוצר שהוא מוכר על בוריו.
מיקום גיאוגרפי ומתחרים
מיקום גיאוגרפי גוזר את דינו של הביקוש. עסק למדפסות עשוי להצליח יותר באזורי תעשייה ומשרדים, ומוצרי גינון יהיו מבוקשים יותר באזור הצפון. גם אם המוצר נמכר באינטרנט והוא אינו מוגבל לאזור מסוים, עדיין יש לבחור קהל יעד מתאים ולהתאים את האתר ולקדם אותו על פיו. עליכם להבטיח סיבות טובות לכך שהמוצר שלכם נכנס לשוק שבו יש כבר מוצרים דומים במידה כזו או אחרת. אולם רמת מחירים נמוכה לא תבטיח קונים כמו ששיקולים של אנשים מונחי רגש ועוד סיבות אחרות.
היבטי רישוי וכללים
אתם צריכים לבדוק מול עורך דין מתאים, האם העסק שלכם דורש רישוי עסקים, ואם כן- מה התנאים לקבלת הרישיון? מהות העסק היא אשר תקבע את היקף הרישוי הנדרש ובהתאם את ההוצאות אשר תידרשנה לעסק אשר יתפקד תחתן.