מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » החזקת מניות בנאמנות
מגזין מסחרי

החזקת מניות בנאמנות

זהותו של בעל המניות וגם זכויותיו לעתים שונות הופכות להיות מוסוות משום שיקולים עסקיים שונים – ולכן המניות או חלקן מוחזקות בנאמנות. לפי חוק החברות, ישנה חובת דיווח לחרה אודות דבר נאמנותו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/1/2014
  • |
  • 17:52
  • |
  • 7680 צפיות

לפי סעיף 131-א' לחוק החברות, בעל מניה שהוא גם נאמן ידווח אודות כך לחברה, וזו תרשום אותו במרשם של בעלי המניות מתוך ציון הנאמנות, ויראו אותו כבעל מניה לעניין חוק זה. על פי סעיף 129 לחוק החברות, מרשם בעלי המניות יהיה פתוח לעיונו של כל אדם מתוך מטרה כפולה. הסעיף מאפשר את הסתרת הזהות של הנהנה ומתוך כך מקיים את הנאמנות, אולם ישנו גילוי לציבור כי קיימת נאמנות כל שהיא. מתוך כך הציבור יכול להבין זאת ולכלכל צעדיו בהתאם.

מהו מעמד המרשם של בעלי המניות?
מרשם בעלי המניות הוא ההוכחה לנכונות הרשום בו על פי סעיף 133-א'. אין בו כדי לשמש ראיה מכלילה לכתוב בו אלא ראיה לכאורה בלבד. כל עוד החבר לא נרשם בפנקס החברים אין לראות אותו כחבר בחברה משום שממילא העברת הזכות במניות לא הושלמה. יש למרשם מעמד קנייני בכל מה שקשור לבעלי המניות בה, כיון שהחברה אינה מאתרת את כל בעלי המניות בה בעצמה. במידה שישנה סתירה בין הרשום בפנקס בעלי המניות ובין תעודת המניה-  האי שערך המרשם יגבר על הכתוב בתעודה על פי סעיף 133-ב'.
החזקה של מניות בנאמנות

הסכם של החזקת מניות בנאמנות
זכות הבעלות במניות נבדקת – בין אם הוא רק מחזיק במניות כמו למשל עורך דין לענייני חברות או בין אם הנהנה הינו בעלי המניות. למעשה, הנאמנות הינה חובה שמוטלת על אדם שניתנה לו השליטה על הנכס לצורך הפעלתה להשגת מטרה מסוימת. זו הקניה של שליטה לנאמן בנכסי אדם, ותכליתה פעילות בנכס לטובת מי שזכאי ליהנות מן הנכס. מכוח הווצרות יחסי הנאמנות תוטלנה על הנאמן סנקציות אילו הפר את חובותיו כנאמן.

מה שכרו של נאמן?
בדרך כלל, עורך דין שמטפל בתיק נאמנות גובה מחיר גלובלי כפי שהוא גובה על טיפול בתיק שיש בו גם היבטים משפטיים. במידה שהפעולה היחידה שבה עוסק עורך הדין בתיק זה היא פעולת הנאמנות בלבד, מוסכם כי שכר טרחתו יעמוד בין 0.24%-2% משווי המניות ביחד עם הוצאות הניהול הבנקאיות – ואילו עורך הדין לא קיבל את התשלום לידיו יהיה רשאי לעכב את הנכסים בידיו – כמו גם בתחומים אחריו בהם עורך הדין עוסק.


נאמנויות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום נאמנויות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החזקת מניות בנאמנות
סגור