מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » שימוע תקין בעבודה
מגזין עבודה

שימוע תקין בעבודה

לפני שמעסיק רוצה לפטר עובד, הוא חייב לערוך לו שימוע על פי חוק. לפני השימוע על המעסיק להעביר לעובד מכתב בו מפורטות הסיבות לכך שהוא מוזמן לשימוע שבסיומו (או מספר ימים לאחר מכן) יודיע המעסיק לעובד אם הוא ממשיך בעבודה או מפוטר.
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/9/2013
  • |
  • 17:22
  • |
  • 2709 צפיות

בכדי למנוע פיטורי עובדים על ימין ועל שמאל, וכדי לתת לעובד את הזכות להגיב לטענות המעסיק אליו, קיימת זכות השימוע לפני פיטורין. אך גם לשימוע, יש הליך תקין אשר יש לעמוד בו לפי החוק, ומעסיק אשר לא יעמוד בהליך תקין של השימוע, צפוי להתבע על ידי העובד או עורך דין לענייני עבודה אשר העובד ישכור את שירותיו.

שימוע תקין – הסעיפים
בראש ובראשונה, צריך להעביר לעובד את המכתב המזמין אותו לשימוע, אך עוד לפני כן, העובד אמור לדעת שהוא ככל הנראה יוזמן לשימוע, והוא לא אמור להיות מופתע מהמכתב שקיבל. את זה עושים באמצעות שיחת הבהרה או אזהרה, אשר באמצעותה מעבירים לעובד את הדברים שבגללם לא מרוצים מעבודתו.

לא לפני השימוע
אם יש לכם הרגשה, ולו הכי קטנה, אשר ניתנת להוכחה, שההחלטה לפטר אתכם נעשתה טרם השימוע, אתם צריכים להתייעץ עם עורך דין. בכלל, עדיף שבשימוע עצמו יהיה איתכם עורך דין. המכתב לזימון לשימוע אמור להגיע שבוע מראש, ואם הוא הגיע בהתראה פחותה מזו, הרי שזהו מהלך לא חוקי.
שימוע תקין - ישנם מספר תנאים שהמעסיק צריך לעמוד בם טרם החליט לפטר את העובד

פירוט
המכתב כאמור, חייב להכיל פירוט מלא ככל שניתן לגבי הסיבות לזימון לשימוע, זאת בכדי שהעובד שהוזמן לשימוע יוכל להתכונן ולהעלות את טענותיו בפני המעביד, אשר בכלל, אמור לראות בשימוע הליך שבו העובד מעביר למעביד את טענותיו והוא אמור להקשיב להם ורק לאחר מכן להחליט על המשך העסקתו או על סיום עבודתו.

הכוח בידי העובד
אמנם נראה כי בתי העסק והחברות הגדולות תמיד יותר חזקות מהעובד הפשוט, אך לעובדים יש את הכוח לזעזע ואף לפגוע בחברות שעשו להם עוול על ידי פנייה לתקשורת, לערכאות משפטיות במטרה לתבוע את התאגיד ועוד.

עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שימוע תקין בעבודה
סגור