מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין הגירה ואזרחות » הסדרת מעמד לילד
מגזין הגירה ואזרחות

הסדרת מעמד לילד

במצב שבו אנו חיים בעולם גלובלי וכל מדינה נמצאת במרחק טיסה, אין זה חזון נפרץ לראות זוגות נשואים שמקורם בארצות שונות, וכמובן, עם ילדים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 29/9/2013
  • |
  • 14:22
  • |
  • 2207 צפיות

בשל החשיבות המיוחדת שניתנת לדת היהודית בישראל, נשאלת השאלה מה עולה בגורל ילד של בן זוג שאינו יהודי או ישראלי וכיצד ניתן לדאוג להישארותו החוקית בארץ?

במקרים רבים של זוגות ממדינות שונות, אחד מבני הזוג מגיע עם ילד מנישואים קודמים שנולד בחו"ל ולמעשה לא יכול להחשב כישראלי או יהודי. במצב זה, יש לדאוג להסדרת מעמדו לא רק של בן או בת הזוג מחו"ל אלא גם לילדיהם שתהלוו אליהם עם המעבר לישראל. אז איך עושים זאת? הנה כמות עצות פרקטיות. כמובן שלמידע מלא יותר, מומלץ לפנות אל עו"ד לענייני הגירה.

הסדרת מעמד רק לזוגות נשואים
היות ובכל הקשור לקשרי אישות, ישראל נשענת על קווי העקרונות של הדת היהודית, הרי שאין בארץ הכרה של זוגות כידועים בציבור ובעלי מעמד כאשר מדובר בבני זוג שאחד מהם ישראלי והשני הוא עולה ממדינה אחרת שאינו יהודי. לכן, אם הזוג אינו נשוי, הסיכוי להכיר במעמד של הילד הוא כמעט בלתי אפשרי. לכן, מומלץ לדעת כי האפשרות בהסדרת מעמד ילד מנישואין קודמים תלוי בנישואים עכשוויים של בני הזוג בארץ. 
הכרה במעמד של תושב לילד זר- רק אם הזוג נשוי

המסמכים הנדרשים לשם הגשת הבקשה
לשם הגשת הבקשה להכיר במעמדו של ילד מנישואין קודמים שלא נולד בארץ, יש לצרף הסכמה בכתב של בן הזוג או בת הזוג אשר חיים בארץ לגבי גידול הילד והבקשה להכיר במעמדו. אופציה נוספת במקום זאת, היא הגשת מסמך חתום ע"י נוטריון הקובע כי לאב או האם שהגיעו מחו"ל מגיעה משמורת בלעדית גם בארץ על הילד אשר הגיע עימם.

מסמך נוסף שיש לצרף היא את תעודת הלידה של הקטין בשפה המקורית וכן במסמך מתורגם. במקרה שמדובר בדיום בקטין מתחת לגיל 15, אין צורך להוכיח כי הקטין היה עם ההורה שנתיים קודם לכן. אם מדובר בקטין מעל גיל 15, נדרש מסמך המוכיח כי שהה עם ההורה שנתיים לפחות להגשת הבקשה או אישור מטעם המשרד לאשרות זרים, במקרה ולא היה קשר רציף בין הקטין וההורה. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורך דין לענייני תושבות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורך דין לענייני תושבות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסדרת מעמד לילד
סגור